استاندار گلستان گفت: آمریکا به خاطر جاهلیت کشورهای عربی، مانند گاو شیر دوش آنها را می دوشد و تنها به فکر منافع خود است.

آمریکا تنها به دنبال منافع خود در منطقه است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، هادی حق شناس صبح دوشنبه در آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت گلستان اظهارکرد: تحلیل هشت سال دفاع مقدس و حدود سه هزار روز دفاع در فرصت کوتاه نمی گنجد و این جنگ که بعد از جنگ ویتنام طولانی ترین جنگ قرن بیستم لقب گرفت، نیازمند بررسی های بیشتری است.

وی افزود: چرایی حمله صدام به ایران تنها یک بُعد  کوچکی از جنگ را بررسی می‌کند.

حق شناس گفت: صدام برای تضعیف انقلاب نوپای ایران و برای اشغال خوزستان و تصاحب اروند جنگ را آغاز کرد اگر چیزی عاید وی نشد.

استاندار گلستان بیان کرد: در این بین ۲۰ هزار نفر از ایرانیان شهید شده و دو برابر آن هم نیروهای عراقی کشته شدند، ۴۰ هزار اسیر دادیم و ۷۲ هزار اسیر گرفتیم و در این وسط آمریکایی ها سود و منفعت بردند.

وی توضیح داد که  یکی از مظاهر تمدن غرب سرمایه است و آمریکایی به خاطر منافع خود از صدام حمایت کردند.

حق شناس با اشاره به حمایت های آمریکایی از صدام،  گفت: اما در نهایت همان کسانی که صدام را تجهیز کردند مجبور شدند وی را ساقط کنند.

وی اضافه کرد: صدام خود را نائب مردم عرب معرفی می کرد و به همین بهانه هم به کویت حمله کرد اما سرانجامی عایدش نشد.

استاندار گلستان اظهارکرد: حدود ۵۰ درصد رزمندگان اسلام زیر ۲۰ سال و نزدیک ۷۰ درصد زیر ۲۵ سال بودند و اگر اخلاص و تبعید و دینداری ایشان نبود در جنگ پیروز نمی شدیم.

حق شناس ادامه داد: چرا اکنون آمریکایی‌ها دست از سر ما برنمی دارند؛ فرار مغزها و سرمایه اتفاق افتاده، چرا هم اکنون هم چشم به ایران دارند؟

وی افزود: آمریکایی ها بیان می کنند که رفتار ایران در منطقه «نرمال» نیست این نرمان را چه کسی تعریف می‌کند؟ این امر را تنها آمریکایی‌ها تعریف می‌کنند!

حق شناس گفت: آمریکایی‌ها می دانند که توان جنگ رودررو با ایران را ندارند و این امر در جنگ با دیگر کشورها به آنها ثابت شد.

استاندار گلستان بیان کرد: آمریکا به خاطر جاهلیت کشورهای عربی، مانند گاو شیرده آنها را می دوشد و از آن ها سوء استفاده می‌کند.

وی همچنین به اقتصاد متزلزل آمریکا در اثر شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: کرونا اقتصاد آمریکا را ۳۰ درصد کوچکتر کرد و آن ها در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار