حق شناس با بیان اینکه بقای آمریکا در تنش و اختلاف در بین کشورهای منطقه است، گفت: تجربه نشان می دهد که رویارویی مستقیم برای آمریکایی ها در منطقه پیروزی به همراه ندارد.

بقای آمریکا در تنش و اختلاف در بین کشورهای منطقه است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» صبح امروز (دوشنبه 31 شهریور) در آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس پس از جنگ ویتنام بزرگترین جنگ پس از جنگ جهانی دوم بود که یک و نیم برابر جنگ جهانی دوم به طول انجامید.

 

استاندار گلستان ادامه داد: صدام برای آنکه بتواند به خوزستان و اروند رود مسلط شود و همچنین تضعیف انقلاب اسلامی وارد جنگ شد و اقتدار این کشور با 200 هزار شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس حفظ شد.

 

حق شناس بیان کرد: یکی از مظاهر تمدن غرب سرمایه است و نماد آن تولید انبوه و مصرف است و سود جنگ تحمیلی را یقینا ملت های منطقه نبردند و غرب و آمریکا از این جنگ بهره بردند.

 

وی گفت: قبل از انقلاب شاه ژاندارم منطقه بود و آمریکا سلاح به آن می فروخت و پس از انقلاب صدام ژاندارم منطقه شد و در هشت سال دفاع مقدس 12 لشکر و 400 هواپیمای عراقی ساقط شد و از بین رفت و در طول جنگ آمریکایی ها به صدام کمک تجهیزاتی کردند و سلاح های خود را به این کشور فروختند تا جنگ ادامه داشته باشد.

 

استاندار گلستان ابراز داشت: همان کسانی که صدام را تجهیز کردند مجبور شدند که صدام را نابود کنند و در سال 2003 متحدترین کشورها درو هم جمع شدند تا صدام را ساقط کنند و این کار را انجام دادند اما در طول هشت سال دفاع مقدس دشمنان نتوانستند ذره ای از خاک این کشور را تصرف کنند.

 

حق شناس با بیان اینکه اگر ایثار و تعهد نبود نمی توانستیم در برابر صدام که از سوی کشورهای غربی حمایت می شد در طول هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کنیم، ابراز داشت: آمریکایی ها بیان می کنند که رفتار ایران در منطقه نرمال نیست و استاندارد این رفتارها را در منطقه تنها آمریکایی ها مشخص می کنند.

 

وی افزود: آمریکایی ها تجربه کردند که رویارویی مستقیم در منطقه برای آنها پیروزی به همراه نمی آورد و امروز در منطقه کشوری مثل یمن در برابر کشور تمام مسلح عربستان ایستادگی می کند و حمله به آرامکو ۵۰ درصد از صادرات نفت این کشور را متوقف کرد.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه آمریکا کشورهایی مثل عربستان را مثل گاو شیرده می داند که باید از آنها بهره برداری کرد، افزود: رفتار نرمال از سوی آمریکایی ها چنین کشورهایی در منطقه هستند و لذا می بینیم آمریکایی ها حتی توافق های بین المللی را با جمهوری اسلامی را نمی پذیرد چرا که خوی استکباری این است که همیشه فضای تفرقه و اختلاف را باید حفظ کند.

 

حق شناس با بیان اینکه بقای آمریکا در تنش و اختلاف در بین کشورهای منطقه است، افزود: نرخ بیکاری آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا دو رقمی شده است و اگر آمریکایی ها نتوانند کالا و تجهیزات خود را به فروش برسانند با مشکلات شدید اقتصادی رو به رو می شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار