استاندار گلستان از تلاش برای بازگشایی مرز‌های زمینی استان برای توسعه صادرات در ایام شیوع کرونا خبر داد.

به دنبال بازگشایی مرز‌های زمینی گلستان هستیم
به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق شناس استاندار گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  گفت: در سه ماه نخست سال جاری ما و ۱۵ کشور همسایه به دلیل شیوع کرونا در بخش صادرات دچار مشکلاتی شدیم، اما بااین حال ۱۰۰ هزار تن از مرز اینچه برون و سایر مرز‌های استان صادرات داشتیم.

حق شناس ادامه داد: از اوایل تیرماه مرز ریلی استان بازگشایی شده و ما به دنبال بازگشایی مرز زمینی هستیم چرا که در تردد کامیون‌ها دچار مشکل هستیم و وزارت خارجه در حال بررسی موضوع است.

او گفت: طبق مصوبه‌ای کشوری قرار بر این شده تا در استان به تجاری که در سه سال گذشته صادرات داشته اند تسهیلات ارزی ریالی اعطا شود.

استاندار گلستان افزود: با شرایطی که به اتاق بازرگانی اعلام شده و مجوزی که دریافت شده است قرار بر این شد با کمک سازمان توسعه تجارت در پایانه‌های مرزی دو اتفاق رخ دهد.

حق شناس افزود: یکی از این اقدامات تجهیز انبار‌های موجود در پایانه‌های مرزی و دیگری ایجاد آزمایشگاه کنترل کیفیت کالا‌های صادراتی از محل یارانه کمک‌های سازمان توسعه تجارت است.

او گفت: بخش اصلی مصرف کود استان مربوط به کود اوره است و در کشور مشکلی برای تامین این کود نداریم.

حق شناس افزود:، اما در بخش کود فسفات با مشکلاتی مواجه هستیم و مقدمات تامین آن فراهم شده است، در رابطه با سم هم مشکلی وجود ندارد و سم مورد نیاز استان تامین شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار