معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان از توزیع واکسن آنفلوانزا در همه‌استان‌های کشور از 10 مهرماه جاری خبر داد.

توزیع واکسن آنفلوانزا از 10 مهرماه در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، پانیذ صدرایی اظهار کرد: امسال با توجه به رعایت موارد بهداشتی و استفاده از ماسک به جهت جلوگیری از سرایت کرونا از سوی مردم، تزریق واکسن آنفلوانزا برای همه مردم، ضرورت ندارد.

وی تصریح کرد: 16 میلیون عدد واکسن دیگر آنفلوانزا در کشور با ارز دولتی با قیمت 50 هزار تومان در دسترس سایر هموطنان قرار خواهد گرفت که افراد می‌توانند با ارائه کارت ملی و ثبت‌نام در سامانه مورد نظر، به داروخانه‌های سراسر کشور مراجعه کرده و واکسن دریافت کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در مرحله اول توزیع واکسن آنفلوانزا، تعداد 5/2 میلیون واکسن آنفلوانزا با نام علمی Influ Vac به صورت رایگان از طریق معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مراکز بهداشتی توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این مرحله، تمام مادران باردار، تمام پرسنل بهداشتی، درمانی، خدماتی، اداری، و انتظامات شاغل در بیمارستان‌های دولتی با هماهنگی معاونت درمان، تمام گروه‌های اولویت‌دار که زیرمجموعه وزارت بهداشت نیستند مانند بیمارستان‌های غیردولتی، خصوصی و خیریه، تمام پرسنل خانه‌های بهداشت و اورزانس 115، واکسن را دریافت خواهند کرد.

صدرایی اظهار کرد: پرسنل دامپزشکی و حفاظت محیط زیست که با پرندگان ارتباط دارند، پرسنل بهداشتی درمانی سایر سازمان‌ها و ادارات دولتی با هماهنگی و معرفی‌نامه از دستگاه مربوطه، پرسنل نیروی نظامی، انتظامی و امنیتی شاغل در بخش های بهداشتی با نظر اداره بهداشت و درمان ان نیروها و ستاد نیروهای مسلح نیز از دیگر افرادی هستند که واکسن رایگان تزریق می‌کنند.

وی یادآورشد: همچنین واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های پرخطر در جامعه ایثارگران و جانبازان، بیمارانی که دچار ضعف در سیستم ایمنی بدن هستند مانند بیماران سرطانی، دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی، افرادی که پیوند اعضا انجام داده‌اند با هماهنگی معاونت درمان و انجمن‌های مربوطه، واکسن توسط مراکز بهداشت توزیع می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: درصورتی که نیاز کشور، بیش از این تعداد واکسن باشد، با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان، واکسن با قیمت ارز نیمایی خریداری و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار