مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان:

حسینی طلب با بیان اینکه ۱۸ درصد از مهارت آموزان فنی و حرفه ای استان گلستان در حوزه کشاورزی هستند، گفت: تفاهم همکاری خوبی با نظام مهندسی، جهاد کشاورزی و فنی و حرفه ای در این زمینه منعقد می شود.

۱۸ درصد از مهارت آموزان فنی و حرفه ای گلستان در حوزه کشاورزی هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سیدعلیرضا حسینی طلب» صبح امروز(چهارشنبه ۲ مهر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: 118 کارگاه آموزشی در سطح استان فعال است و 372 آموزشگاه بخش خصوصی در سطح استان با ما همکاری می کنند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان ادامه داد: در سال گذشته 32 هزار و 436 نفر آموزش های مهارتی را در استان سپری کردند و در 6 ماهه نخست امسال با وجود کرونا  10 هزار و 142 نفر آموزش دیدند.

 

حسینی طلب بیان کرد: آموزشگاه های فنی و حرفه ای بخش خصوصی در سال 98 این آموزش ها به 27 هزار و 700 نفر رسید و  در طرح ایران مهارت توانستیم در سال 98 چهار هزار و 530 نفر با همکاری آموزش و پرورش آموزش دیدیم.

 

وی به انعقاد تفاهم همکاری با دستگاه های اجرایی برای آموزش فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: در سال 99 نیز دو هزار و 800 نفر در قالب این تفاهم نامه ها آموزش دیدند و این در حالی است که در سال 96 تنها 2.6 درصد از مهارت آموزان ما براساس تفاهم نامه در استان آموزش فنی و حرفه ای را گذراندند و  در 6 ماهه نخست امسال این عدد به 26 درصد رسیده است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان با بیان اینکه در 6 ماه نخست سال دو هزار و 5 دقیقه توانستیم آموزش مجازی با توجه به شرایط کرونا برگزار کنیم، ابراز داشت: توسعه مهارت استان گلستان از سال 96 در دستور کار بود و در سال 97 به نتیجه رسیده است و در شورای مهارت استان بحث بروز رسانی آن انجام شده است و در حال تلاش هستیم که سند را در استان اجرا کنیم.

 

حسینی طلب بیان کرد: امسال 70 عنوان استاندارد شایستگی را اجرایی خواهیم کرد و در سال گذشته توانستیم 12 عنوان استاندارد شایستگی را در فنی و حرفه ای استان گلستان به ثبت برسانیم.

 

وی با بیان اینکه  ۱۸ درصد از مهارت آموزان فنی و حرفه ای استان گلستان در حوزه کشاورزی هستند، افزود: تفاهم همکاری خوبی با نظام مهندسی، جهاد کشاورزی و فنی  و حرفه ای منعقد خواهیم کردتا بتوانیم سهم این آموزش ها را افزایش دهیم.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی کشاورزی در نی تپه رامیان که بیش از ۱۳ سال از شروع عملیات اجرایی آن می گذرد در سفر هیئت دوم دولت به استان 10 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تصویب شد و در تلاش هستیم که این اعتبار به استان اختصاص یابد.

 

وی بیان کرد: مرکز آموزش هتلداری و بوم گردی و گردشگری در شهرستان گرگان در دهه فجر به بهره برداری برسد و همچنین مرکز آموزش و فنی و حرفه ای شهرستان گنبدکاووس در سال 1400 و در منطقه محروم مراوه تپه مرکز آموزش فنی و حرفه ای در حال احداث است و در دهه فجر این ساختمان افتتاح می شود.

 

حسینی طلب گفت: در سال 98 سیل اتفاق افتاد که 121 اکیپ در حوزه های مختاف در مناطق سیل زده حضور یافت که یک هزار و 152 عنوان خدمت ارائه کردند و در حوزه کرونا نیز توانستیم 180 هزار ماسک و سایر اقلام بهداشتی را از طریق آموزشگاه های آزاد تولید کنیم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار