نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: پروژه پتروشیمی استان گلستان با ۹۵ هزار سهامدار از سال ۸۴ و به مدت ۱۵ سال کلنگ زده شده است و تاکنون روی زمین مانده است.

پروژه پتروشیمی استان گلستان با ۹۵ هزار سهامدار تاکنون روی زمین مانده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خانه ملت، رمضانعلی سنگدوینی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 2 مهرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و یادی از سردار دل ها شهید سلیمانی، گفت: تذکر بنده به وزیر نیرو در خصوص وضعیت وخیم آب شرب و کم‌آبی در شهرها و روستاهای استان گلستان و نداشتن طرح جامع آب است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر ۷۴ روستا فاقد آب، ۱۵۰ روستا با تنش آبی روبه رو است و شهرهای استان گلستان با کمبود آب شرب و شهر گرگان در شمال کشور با ۴۵۰ لیتر بر ثانیه کاهش تصفیه آب شرب دارند، لطفا دستورات لازم را صادر فرمایید.

وی خطاب به وزیر نفت متذکر شد: پتروشیمی استان گلستان 95 هزار سهامدار از سال 84 و به مدت 15 سال کلنگ زده شده است و تاکنون روی خاک مانده است، از شما و مدیرعامل صنایع پتروشیمی ایران درخواست می کنم مجددانه در جهت حل این مشکل و ادامه فعالیت دستورات لازم صادر شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به خدا مردم مشکل دارند زندگیشان را فروخته اند، آیا گناه کردند سهامدار پتروشیمی شده اند، به داد مردم برسید.

سنگدوینی در تذکر به رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد: چرا گندم استان گلستان که بهترین و با کیفیت ترین گندم کشور است فقط ۲۵ درصد آن در کارخانجات استان گلستان تبدیل به آرد می‌شود و نیروهای انسانی آن اکثر بیکار شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: تذکر بنده به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص توزیع ناعادلانه بودجه و نقدینگی در زمان ویروس کرونا، همچنین از آقای نوبخت درخواست می شود با توجه به عقب ماندگی، محرومیت زدایی استان گلستان را انجام دهند. در سال 99 و 1400 این جبران عقب ماندگی را انجام دهند.

وی در پایان با تذکر به وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: چرا آموزشیاران نهضت سوادآموزی و حق التدریس ها با حداقل حقوق شرایط سخت مشغول تربیت فرزندان این مرز و بوم هستند بیکار شده اند، اعلام فرمایید به محل کار خود برگردند و چرا با توجه به شرایط قرمز ویروس کرونا در کشور دانش آموزان 15روز زودتر عازم مدرسه شده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار