معاون فرهنگی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان:

معاون فرهنگی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان گفت: علم، وسیله ای برای رسیدن به حق است که که برای نتیجه دهی، باید در مسیر خود قرار گیرد.

علم وسیله ای برای رسیدن به حق است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از «حوزه» از گرگان، خانم زهرا علاءالدین، در نشست تربیتی که به مناسبت سال تحصیلی جدید برگزار شد، با استناد به آیه ۹ سوره مبارکه زمر، به ارزش والای علم و معرفت اشاره کرد و برتری اهل علم و معرفت بر جاهلان و نادانان را امری بدیهی و روشن در عقل و فطرت انسان دانست.

وی افزود: مراد از علم؛ کثرت دانش و تعلیم و تعلم نیست بلکه علم، وسیله ای برای رسیدن به حق است که برای به نتیجه رسیدن، باید در مسیر خود قرار گیرد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان، برتری عالم بر دیگر مردم را همچون برتری پیامبر اکرم(ص) بر کمترین آنها دانست، چنانچه روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) بر این مطلب دلالت دارد.

استاد حوزه خواهران، فرزندی که در مسیر تحصیل علوم دینی قرار می گیرد را مایه عزت دنیا و آخرت معرفی کرد و گفت: اگر فرزند به درستی تربیت شود، انجام هر کار خیر او موجب افزایش کمالات و درجات والدین در عالم برزخ می شود.

وی خطاب به مادران سفارش کرد: با ورود فرزندان به حوزه علمیه، مسئولیت شما تمام نمی ­شود، بلکه بیش از گذشته، در این مسیر ایفای نقش کرده و فرزندان را در این راه یاری کنید.

استاد حوزه خواهران خاطرنشان کرد: موفقیت فرزندان در این مسیر، علاوه بر تلاش و کوشش آنان، به همت مضاعف شما نیز بستگی دارد، لذا، با شناخت مسیر طلبگی و موانع این راه، آنان را در این مسیر یاری کنید.

علاءالدین، فرزند صالح را گلی از گل های بهشت دانست که با تربیت درست و صحیح، باقیات  الصالحات عظیمی را از خود بر جای می گذارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار