رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: بیش از 74 درصد از فوت‌شدگان بیماران کرونایی افراد سالمند بوده و یا بیماری زمینه‌ای داشتند.

74 درصد از فوت‌شدگان کرونایی سالمند هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، عبدالرحیم پالیده صبح امروز در کارگروه سلامت شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان کم شده و از ۲۶۷ بیمار کرونایی بستری در پیک دوم (مرداد ماه) به ۶۳ بیمار بستری کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: از ۶۳ بیمار بستری در بیمارستان‌های گنبدکاووس ۳۵ بیمار مربوط به شهرستان بوده و مابقی بیماران از شهرهای آزادشهر،کلاله و گالیکش بستری هستند.
رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس با بیان اینکه بیشترین بیماران بستری شده بالای ۵۰ سال سن دارند، خاطرنشان کرد: ۵۳ درصد بستری‌شدگان در بیمارستان‌ها بالای ۵۰ سال دارند و در شهریورماه امسال تعداد زنان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های شهرستان نسبت به ماه‌های قبل کاهش یافته است.
وی بیان داشت: بیش از ۷۴ درصد فوت‌شدگان بیماران کرونایی افراد سالمند بوده و یا بیماری زمینه‌ای داشته و ۳۲ درصد از فوت‌شدگان این بیماری نیز بالای ۷۰ سال سن داشتند.
پالیده گفت: با توجه به پیش‌بینی بهداشت جهانی ویروس کرونا تا دو سال دیگر در دنیا و کشور ما وجود دارد و استراتژیک ما در مقابل این ویروس و پیشگیری از این بیماری باید توانمندسازی افراد جامعه باشد.
وی خاطرنشان کرد: «هر خانه یک پایگاه بهداشت» در جهت خودمراقبتی افراد جامعه و توانمندسازی آنها از جمله برنامه‌های بهداشت است.
* 3582 قلاده سگ در برابر بیماری هاری واکسینه شدند
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که مهمترین آن بیماری هاری بوده و با توجه به سابقه طولانی در جهان هنوز به طور کلی ریشه کن نشده است.
وی با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما تصریح کرد: این بیماری با گزش حیوانات وحشی به سگ‌های بدون صاحب و ولگرد سرایت می‌کند و با توجه به شروع فصل سرما و تهیه غذا توسط حیوانات وحشی به حاشیه روستاها احتمال افزایش این بیماری زیاد است.
نادر گوگلانی گفت: برای پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار وظیفه اداره دامپزشکی است و در ۶ ماه امسال ۳ هزار و ۵۸۲ قلاده سگ صاحب‌دار در برابر این بیماری واکسینه شدند.
وی ادامه داد: اگر این روند ادامه یابد تا پایان سال حدود ۷ هزار سگ صاحب‌دار واکسینه خواهند شد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس گفت: در سال گذشته هفت راس دام در ۶ روستا شهرستان مبتلا به این بیماری شدند و امسال نیز تاکنون دو راس گاو و یک راس بز بر اثر بیماری هاری تلف شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار