قادری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: زلزله روز گذشته (شنبه) به ۲۵۰ خانه در ۲۰ روستای شهرستان مراوه تپه خسارت زده است.

زلزله به ۲۵۰ واحد مسکونی مراوه تپه خسارت زد/ اسکان ۹ خانوار در چادر

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدرضا قادری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: زلزله ۵.۲ ریشتری در مراوه تپه و پس لرزه‌های آن به ۲۵۰ واحد مسکونی در ۲۰ روستای این شهرستان خسارت زده است.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی از مناطق زلزله زده و تعیین خسارت‌ها ادامه دارد، افزود: بر اساس اعلام اولیه بیش از نیمی از واحدهای خسارت دیده احداثی و نیم دیگر تعمیری هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با این توضیح که واحدهای خسارت دیده بیشتر خشتی و گلی و غیرمقاوم بوده‌اند، ادامه داد: بیشترین میزانن خسارت از رویتاهای شیخ لر، بورقه سرو قازانقایه گزارش شده است.

وی با این توضیح که ارزیابی اولیه به پایان رسیده است، اضافه کرد: تیم‌های ارزیاب برای بررسی دقیق خسارت‌ها تعیین میزان خسارت دقیق و احداثی و تعمیری بودن واحدها ادامه دارد.

قادری با بیان اینکه هم‌اکنون آب، برق، گاز و... در مناطق زلزله زده برقرار است، توضیح داد: پس از وقوع زلزله قطعی در این مناطق نداشته‌ایم و فقط ۸۵ روستای شهرستان با ضعف ولتاژ روبرو بودند.

وی تصریح کرد: به دلیل ترک خوردگی عمیق در منازل و پس لرزه‌ها امکان اسکان نه خانوار در منازل قبلی وجود نداشت و ۹ خانوار این شهرستان در چادر اسکان داده شده‌اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار