استاندار گلستان گفت: تمام خانه‌های آسیب دیده در زلزله رامیان بیمه هستند و بنیاد مسکن به عنوان دستگاه متولی برای بازسازی خانه‌های تخریب شده اقدام خواهد کرد.

قول استاندار گلستان برای بازسازی خانه‌های زلزله‌زدگان/ آب، برق و گاز وصل شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق شناس در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در گرگان، اظهار داشت: با وقوع زلزله 5.1 ریشتری بامداد امروز در شهرستان رامیان، در همان ساعات نخست حادثه را با فرماندار، بخشدار و دو دهیار پیگیری کردیم و خوشبختانه هیچ تلفات جانی نداشتیم.

وی افزود: نیروهای اورژانس در همان ساعت اول در منطقه زلزله زده حضور یافتند، 14 مصدوم در این حادثه به صورت سرپایی درمان شدند و هشت مصدوم هم به بیمارستان منتقل شدند که حال عمومی آنها خوب است.

حق شناس ادامه داد: خانه‌های خشت و گلی در روستاهای ویرو، قورچای و الهادی بین 20 تا 50 درصد آسیب دیدند و ابتدای صبح عوامل بنیاد مسکن در محل حادثه حضور یافته و برای جبران خسارات اقدام خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمام خانه‌های آسیب دیده بیمه هستند و بنیاد مسکن به عنوان دستگاه متولی برای بازسازی خانه‌های تخریب شده اقدام خواهد کرد.

حق شناس اضافه کرد: آب، برق و گاز مناطق زلزله زده وصل شده و مدیران بحران هم در این مناطق حضور دارند و پای کار هستند.

وی یادآور شد: با توجه به این حادثه، مدیریت بحران گلستان از هوشیاری لازم برای آمادگی در حوادث احتمالی پیش رو برخوردار است.

برآورد خسارت‌ها در مناطق زلزله‌زده استان گلستان

در همین حال، معاون عمرانی استاندار گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: زلزله 5.1 ریشتری بامداد امروز در رامیان موجب وارد شدن خسارت‌هایی به مناطق مسکونی روستاهای قورچای و الهادی در این شهرستان شد.

میرمحمد غراوی افزود: از ابتدای شروع این حادثه نیروهای امدادی در محل مستقر شدند و با روشن شدن هوا، بنیاد مسکن با همکاری هلال احمر، اورژانس و دستگاه‌های اجرایی مدیریت بحران در محل حادثه حضور پیدا کردند.

غراوی ادامه داد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و 22 نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند.

وی یادآور شد: طبق گزارش‌های اولیه تا کنون حدود 30 واحد مسکونی متحمل خسارت 10 تا 75 درصدی شدند که به وزارت کشور اعلام می‌کنیم تا گزارش آن در اختیار هیئت دولت قرار بگیرند.

به گفته وی، در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و نیروهای امدادی در محل حادثه مستقر هستند و شرایط کنترل شده و هیچ مشکلی در ادامه روند امداد رسانی نداریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار