خواجه نژاد گفت: حوزه هنری با الهام گرفتن از مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، تولیدات و آثار را به سمت اشاعه، ترویج و تبیین بخش های مختلف گام دوم انقلاب سوق داده است.

ترویج و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در دستور کار حوزه هنری قرار دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ «محمود خواجه نژاد» به خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: حوزه هنری گلستان نخستین استان و مرکز فرهنگی بود که با شیوع کرونا کمک به هنرمندان را در دستور کار خود قرار داد و حدود ۹۰ میلیون تومان اعتبار در قالب بسته های معیشتی و به صورت نقدی بین هنرمندان آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

 

رئیس حوزه هنری گلستان ادامه داد: با شیوع کرونا حوزه هنری به هنرمندان سراسر کشور مبلغ یک میلیون تومان تسهیلات بلاعوض اعطاء کرد، همچنین وام آسان نیز با حداقل شرایط به ارزش ۵ میلیون تومان به برخی از هنرمندان آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

 


وی یادآور شد: همچنین بیش از ۱۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۵۰۰ هزار تومان در قالب طرح «مهرانه هنر» بین هنرمندان آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

 


خواجه نژاد با اشاره به برنامه های حوزه هنری برای ثبت خاطرات دوران دفاع مقدس، افزود: واحدی به نام فرهنگ و مطالعات پایداری در حوزه هنری گلستان وجود دارد که بخشی از آن برگزاری برنامه های خاطره گویی است و بخشی دیگر نیز به گردآوری خاطرات یادگاران دفاع مقدس می پردازد.

 

رئیس حوزه هنری گلستان یادآور شد: در بخش گردآوری خاطرات یادگاران دفاع مقدس کتاب خاطرات مرحوم صفرپور و خاطره یکی از بانوان آزاده گلستانی و خاطرات رزمندگات عضو گردان مسلم بن عقیل در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی تأکید کرد: در بخش گردآوری خاطرات دوران دفاع مقدس کار بر زمین مانده زیادی وجود دارد، البته علاوه بر حوزه هنری دستگاه های دیگر نیز در این حوزه وارد شدند اما می طلبد اعتبار ویژه ای به این بخش اختصاص یابد.


خواجه نژاد به برنامه تکیه هنرمندان اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر در اربعین حسینی گروه نمایشی به عراق اعزام می شدند و در مسیر نجف تا کربلا اجرای نمایش داشتند که امسال با توجه به کرونا و عدم پذیرش زائران این طرح اجرا نخواهد شد.

 

رئیس حوزه هنری گلستان افزود: اولین تکیه هنرمندان در دهه اول محرم سال ۸۹ در استان گلستان راه اندازی شد که در بخش تکایا کار نو و تازه ای بود، در این تکیه انتقال پیام عاشورا در قالب اجرای برنامه های هنری با موضوع عاشورا در دستور کار قرار گرفت و برنامه های مختلف مانند نمایشنامه خوانی، اجرای موسیقی، کارهای پژوهشی و تولید آثار تجسمی در آن اجرا شد.


وی تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی تکیه هنرمندان تعطیل نشد اما در قالب برنامه «تکیه خانه» به صدا و سیما آمد و در قالب دیگری اجرا شد.

 

خواجه نژاد به استفاده از مؤلفه های هنر برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: بیانیه گام دوم منشور انقلاب اسلامی است و رهبر معظم انقلاب گام دوم را با عبرتی از گذشته، نگاهی به امروز و افقی برای آینده تدوین کرده اند.

 

رئیس حوزه هنری گلستان، انتقال پیام انقلاب اسلامی از زبان هنر را یکی از وظایف حوزه هنری برشمرد و خاطرنشان کرد: حوزه هنری به صورت تخصصی بر روی بیانیه گام دوم انقلاب کار می کند و با الهام گرفتن از مطالبات معظم له در گام دوم انقلاب، تولیدات و آثار را به سمت اشاعه، ترویج و تبیین بخش های مختلف گام دوم انقلاب سوق داده است که تاکنون در این بخش گام های خوبی برداشته و برنامه های مختلفی را نیز در دست اجرا دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار