مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از آغاز عملیات احداث و آواربرداری واحدهای خسارت دیده از زلزله مراوه تپه خبر داد و گفت: ۵۵ درصد از ۲۵۰ واحد مسکونی خسارت دیده احداثی هستند.

۵۵ درصد از واحدهای مسکونی خسارت دیده زلزله مراوه تپه احداثی هستند/ آغاز عملیات آواربرداری

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: زلزله ۵.۲ ریشتری پنجم مهرماه در مراوه تپه و حدود ۱۰ پس لرزه آن به ۲۵۰ واحد مسکونی در شهرستان مراوه تپه خسارت وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه زلزله به واحدهای مسکونی ۳۰ روستا و تعدادی از خانه‌های شهر مراوه تپه خسارت زده است، افزود: ۲۴ ساعت پس از وقوع زلزله عملیات بازسازی واحدهای خسارت دیده در این شهرستان آغاز شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان با این توضیح که عملیات بازسازی با بهره‌گیری از منابع داخلی بنیاد مسکن آغاز شده است، ادامه داد: روند تشکیل پرونده جبران خسارت در مناطق زلزله زده و معرفی به بانک عامل برای دریافت تسهیلات در حال انجام است.

وی اضافه کرد: ۵۵ درصد از واحدهای خسارت دیده در مراوه تپه تخریبی و احداثی و ۴۵ درصد تعمیری هستند.

حسینی با بیان اینکه بیشترین خسارت‌های وارده از زلزله هفته گذشته از روستای فرق سر و شیخ لر گزارش شده است، تصریح کرد: هفته گذشته عملیات آواربرداری آغاز و کلنگ زنی بازسازی نخستین واحد خسارت دیده مراوه تپه انجام و برای آن پروانه ساخت صادر شد.

به گفته وی ۱۰۰ درصد واحدهای مسکونی خسارت دیده در مراوه تپه واحدهای کم دوام بوده‌اند و این موضوع هشداری است برای مالکان خانه‌های فرسوده در استان گلستان.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار