کشمیری گفت: فرهنگ و آداب و رسوم روستا و عشایر گنجینه ای است که می تواند زبربنای یک توسعه همه جانبه فرهنگی، هنری و اجتماعی را ایجاد کند.

فرهنگ و آداب و رسوم روستا و عشایر زبربنای توسعه همه جانبه فرهنگی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ «عادله کشمیری» به مناسبت کسب رتبه برتر ارشاد گلستان در جشنواره فرهنگ و هنر روستا و عشایر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: فرهنگ و آداب و رسوم روستا و عشایر گنجینه ای است که می تواند زبربنای یک توسعه همه جانبه فرهنگی، هنری و اجتماعی را ایجاد کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: جشنواره فرهنگ و روستا و عشایر در استان گلستان بدین منظور اجرا شد تا ما بتوانیم علاوه بر ایجاد شادی و نشاط بین مردم، سنت ها، فرهنگ های فولکلور و هنرهای کمتر دیده شده را احیا کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم و استقبال گرم فرهنگ دوستان از این برنامه ها نشان می دهد که مسیری را که ما برای آن برنامه ریزی کرده ایم مسیر درستی است.

 

کشمیری ادامه داد: یکی از سیاست های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از برنامه های فرهنگی در روستاها است که در کنار آن ادارات کل فرهنگ و ارشاد در استان ها نیز این سیاست را دنبال می کنند.

 

وی اظهارداشت: وجود 564 باب کانون فرهنگی و هنری و 73 باب کتابخانه در روستاهای استان گلستان نشان می دهد که ما یک حضور مستقیم و رابطه عمیق با اهالی روستا داریم که در آینده باید این ارتباط قوی تر و مستحکم تر شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: توجه به خرده فرهنگ ها و آداب و رسوم روستایی باید با برنامه ریزی بهتر و شکل و اسلوب زیباتر انجام شود؛ به گونه ای که بتوانیم این خرده فرهنگ ها را علاوه به مردم خودمان به علاقمندان در سراسر جهان عرضه کنیم تا باعث جذب گردشگر و رونق اقتصادی شویم.

 

به گفته وی، توجه به فرهنگ و آداب و رسوم روستا و عشایر به رونق اقتصادی کشور کمک های مستقیم و خوبی دارد.

 

کشمیری با اشاره به برنامه های فرهنگی و هنری اجرا شده از سوی ارشاد گلستان در روستاها، گفت: اجرای جشنواره های فرهنگی و هنری و اقتصادی، جشن نشاط اجتماعی، حشنواره فرهنگی هنری روستا و عشایر، کارگاه نقاشی، تعزیه خوانی، نمایشگاه عکس، نمایش های عروسکی و کلاس های خوشنویسی و طراحی نقاشی از جمله برنامه های هنری اجرا شده در روستاهای استان است.

 

وی، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری روستا، جشن روستای پاک گالیکش، همایش سبک زندگی اسلامی و کاهش آسیب های اجتماعی مهارت فرزندپروری، نمایشگاه عکس مبارزه با مواد مخدر، گرامیداشت مختومقلی فراغی، شب شعر، نمایشگاه کتاب، تبلیغات محیطی آسیب های اجتماعی، مشارکت در برگزاری محفل انس با قرآن، نمایشگاه تازه های کتاب، اهدای قرآن به مسجد، اهدای کتاب و برگزاری نشست های مختلف را از برنامه های بخش فرهنگی ارشاد استان در روستا برشمرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی در روستای عطاآباد آق قلا، برگزاری محفل قرآنی آوای آسمانی و حیات حسینی در روستای شیرنگ علیا، صدورمجوز موسسه قرآنی درروستاهای نصرآباد وفارسیان، اهدای20جلد قرآن به روستاهای شیرنگ و بنفشه تپه، برگزاری نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در روستای اوزینه،  برگزاری جشن رمضان در قالب کاروان سفیران نور درروستای حیدرآباد، برگزاری جشن رمضان در قالب کاروان سفیران نور درروستای کوچک نظرخانی علی آباد، برگزاری جشن رمضان در قالب کاروان سفیران نور درروستای داشلی برون، برگزاری جشن رمضان در قالب کاروان سفیران نور درروستای دنگلان کردکوی، برگزاری جشن رمضان در قالب کاروان سفیران نور درروستای وامنان آزادشهر و مراسم هفته وحدت و جشن میلاد رسول الله در روستای اودک دوجی علی آباد از برنامه های اجرا شده امور قرآنی در روستاها است.

 

وی از تداوم برگزاری برنامه ها در روستاها و توجه بیش از پیش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به روستاها و عشایر خبر داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار