سرپرست اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان علی آبادکتول، گفت: اختتامیه جشنواره شعر «خورشید درپلاک» در شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

اختتامیه جشنواره شعر «خورشید درپلاک» در شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، حسن دیلم گفت: زبان فارسی، زبان پویا و زنده ای است‌ و پراز شیرینی‌وحلاوت و زیبایی است که نشات گرفته است ازضرب المثل ها ،قصص و نثرزیبا واشعار پراز معانی شاعران در دل تاریخ است.

وی با بیان‌اینکه هشت سال دفاع مقدس یادآور رشادت ها، فداکاری ها ،ایثار واز خودگذشتگی مردان و زنان‌غیوری است که با لبیک امام از همه  مادیات خود گذشتند تا با خدای خود معامله کنند، گفت: آیا می شود با این‌زبان‌قاصر این همه بزرگی ، هیبت ، عظمت ومردانگی و دینداری را بیان‌کرد پس نیاز به ابزاری قدرتمند وگویا است وآن‌زبان رسای هنر است .

دیلم ادامه داد: جشنواره شعر «خورشید در پلاک» تلاش کرد به مدد اشعار زیبا شاعران گرانسنگ زبان‌گویا این بزرگی باشد.

در ادامه شاعران‌برگزیده به خوانش اشعار خود پرداختند و درپایان با رای هیات داوران ازحکیمه خسروی کتولی رتبه اول،سیده مریم مهربان خو و حسین زنگانه مشترکا رتبه دوم و گلی دیلم کتولی و مسعود خداوردی مشترکا به عنوان رتبه سوم و شاعران جانباز  محمد دیلم کتولی وابراهیم خدادادی تجلیل شد.

گفتتی است این‌جشنواره با همکاری اداره فرهنگ وارشاداسلامی ، شهرداری وشورای اسلامی شهر علی آباد ، اداره کتابخانه های عمومی و کانون بسیج هنرمندان ورسانه شهرستان علی آبادکتول برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار