رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: گلستان جزو استان‌های پیش‌رو در ساخت منازل مسکونی ویژه محرومان بوده و ۱۱ درصد از برنامه زمانی جلوتر است.

گلستان، پیش‌رو در ساخت مسکن برای محرومان / تسهیلات و کمک‌های بلاعوض‌ به‌زودی پرداخت می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، علیرضا تابش پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت ساخت مسکن محرومان که به صورت ویدئوکنفرانس حضور پیدا کرده بود، اظهار داشت: استان گلستان در روند ساخت و ساز مسکن ویژه محرومان پیشرفت خیلی خوبی داشته و 11 درصد از برنامه زمانی جلوتر است.

وی درباره درخواست مدیرکل بنیاد مسکن استان برای تخصیص بموقع کمک‌های بلاعوض گفت: امیدواریم با شارژ کمک‌های بلاعوض شاهد افتتاح واحدها در زمان تعیین شده باشیم.

تابش افزود: استان گلستان در ثبت رکورد در ساخت و ساز و انجام تعهدات پیشتاز است که جای تقدیر و تشکر دارد.

سید محمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن استان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت ساخت طرح مسکن محرومان ارائه کرد و اظهار داشت: تفاهم نامه مسکن محرومین در استان گلستان در دهه فجر 98 امضا و عملیت اجرایی آن نیز آغاز شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا عملا از پایان اردیبهشت ماه کار را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه کار شناسایی، تشکیل پرونده و صدور پروانه به طور کامل انجام شده است، گفت: تا کنون همه 3 هزار سهمیه به بانک‌ها معرفی شده‌اند و تقریبا کل واجدان شرایط با بانک‌ها عقد قرارداد کردند.

حسینی بیان داشت: اکنون 86 درصد این واحدها در مرحله فونداسیون، 61 درصد اجرای اسکلت و 51 درصد در مرحله اجرای سقف قرار دارند.

وی گفت: تا کنون فقط 15 درصد از مبلغ کمک‌های بلاعوض کارسازی شده که با تخصیص کمک‌های بلاعوض امیدواریم شاهد جهش در پیشرفت عملکرد و روند ساخت و ساز باشیم و کل واحدها تا دهه فجر افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل بنیادمسکن استان افزود: 195 میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض، به ازای هر خانه 40 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و 25 میلیون بلاعوض پرداخت می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار