رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با بیان اینکه در هفته وحدت امسال ۵۳ عنوان برنامه پیش بینی شده است، گفت: سردار شهید سلیمانی برای وحدت شیعه و سنی زحمت زیادی کشید و یکی از محورهای برنامه‌های امسال پرداختن به شخصیت این شهید بزرگ است.

اجرای ۵۳ برنامه در استان گلستان به مناسبت هفته وحدت/ سردار سلیمانی، الگوی استکبارستیزی و وحدت شیعه و سنی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان ، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت اظهارداشت: در شمال کشور اوضاع و احوال خدمات رسانی به مساجد و مدارس علوم دینی اهل سنت مطلوب بوده و اقدامات خوبی نیز انجام شده است. در استان گلستان نزدیک به 4 هزار و 100 نفر از علمای اهل سنت زیر نظر این مرکز فعال هستند و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب همه خدماتی که به حوزه‌های علمیه شیعه داده می‌شود به مدارس دینی اهل سنت نیز در حال ارائه است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 700 مسجد اهل سنت و 108 مدرسه علوم دینی در شمال کشور ایجاد شده است، گفت: در 78 نقطه شهری و روستایی استان گلستان نمازجمعه اهل سنت اقامه می‌شود.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با بیان اینکه خدمات خوبی از سوی نظام اسلامی به اهل سنت می‌شود، افزود: باید خدمات و توجه نظام به امور اهل سنت را برای مردم بازگو کنیم، هرچند هیچ منتی نیست و همه کارهای ما خدمت رسانی است اما دشمن از نگفتن‌های ما سوء استفاده کرده و تفرقه‌افکنی می‌کند.

وی با بیان اینکه مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور بیشتر دغدغه فرهنگی دارد، به نقش رسانه‌ها برای رفع این دغدغه اشاره کرد و گفت: رسانه نقش اثرگذاری را در افکار عمومی دارد. دستگاه تبلیغاتی غرب از ابزار رسانه به نفع خود استفاده کرد و جنگ تمام عیاری را نه فقط علیه مسلمانان بلکه با همه کسانی که با منافع آنان همسو نیستند، به راه انداخت. برای اینکه بتوانیم در مقابل این هجمه بایستیم باید از ظرفیت رسانه به نحو مطلوبی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی، چه شیعه و چه سنی، بتواند در زمینه تقویت و تعمیق وحدت اسلامی کاری انجام دهد و قدمی بردارد، مورد حمایت ما خواهد بود.

حجت‌الاسلام دیلم اظهار داشت: این وحدت به راحتی به دست نیامده است که به راحتی آن را از دست بدهیم؛ یکی از وظایف ذاتی ما همین است. اجازه نخواهیم داد هیچ کسی در هر جایگاهی حرفی بزند یا کاری کند که به وحدت موجود در گلستان لطمه بزند در غیر این صورت تکلیفش را با مجموعه دلسوزان نظام مشخص می‌کنیم.

وی با اشاره به هم‌زمانی یوم الله 13 آبان و هفته وحدت گفت: یکی از محورهای برنامه‌های این هفته علاوه بر موضوع عمق بخشی به وحدت شیعه و سنی، استکبارستیزی و توجه به قدس شریف به عنوان قبله نخست همه مسلمانان است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با بیان اینکه 53 برنامه در هفته وحدت در استان گلستان و چند برنامه محوری در استان‌های گیلان و مازندران برنامه‌ریزی شده است، ابراز داشت: هفته وحدت امسال، نخستین سالی است که سردار حاج قاسم سلیمانی را در بین خود نداریم. این شخصیت بی‌نظیر برای وحدت بین شیعه و سنی در کشورهای منطقه زحمت زیادی کشید و یک الگوی استکبارستیزی است. در هفته وحدت بخشی از برنامه‌های حول این شخصیت بزرگ برگزار خواهدشد.

وی با اشاره به برخی از این برنامه‌ها گفت: یادواره شهدای اهل سنت و تجلیل از خانواده‌های آنان، همایش بزرگ بانوان، برنامه‌های دانش آموزی، نشست‌ای بصیرتی در مدارس علوم دینی خواهران و برادران اهل سنت، همایش بزرگ علمای شیعه و سنی، همایش جوانان انقلابی جهان اسلام، محافل انس با قرآن کریم، مسابقات کتابخوانی و مقاله نویسی، عصر شعر و مختومقلی خوانی و غیره بخشی از برنامه‌ها در هفته وحدت است.

حجت‌الاسلام دیلم تأکید کرد: همه این برنامه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های کامل بهداشتی و با جمعیتی محدودتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و در کنار آن از ظرفیت رسانه‌ها نیز بهره خواهیم گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار