دبیرنهضت سواد رسانه ای گلستان عنوان کرد؛

دبیرنهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی استان گلستان با بیان تربیت مدرسان سواد رسانه در گلستان توسط نسرا گلستان گفت: ظرفیت برگزاری کلاس و تولید محتوا در همه حوزه ها را داریم.

تربیت مدرسان سواد رسانه در گلستان/ ظرفیت برگزاری کلاس و تولید محتوا در همه حوزه ها را داریم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ لیلا هاشمی در گفتگو با این پایگاه خبری به فعالیت آموزش سواد رسانه قرارگاه فضای مجازی بسیج در استان اشاره کرد و گفت: از سال گذشته با جدی شدن فعالیت آموزشی قرارگاه فضای مجازی بسیج ، بحث سواد  رسانه در آن به طور جدی تر پیگیری شد که توانست فعالیتهای مفیدی را در حوزه آموزشی با عنوان نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی(نسرا) در شهرستانها آغاز کند.

وی افزود: امروز همه مردم خواسته یا ناخواسته با رسانه ها مواجه اند و نهضت سواد رسانه ای این ظرفیت را دارد تا با آموزش صحیح و استفاده از تمام ظرفیتها این آموزش را به مخاطبان خود دهد تا کمترین آسیب را در استفاه از رسانه ببینند.

دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی گلستان تصریح کرد:در این مدت نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی(نسرا) با برگزاری چندین دوره تخصصی تربیت مدرسی توانست مدرسان سواد رسانه را آموزش دهد که این افراد توانستند  کلاسهای مجازی و حضوری  سواد رسانه ای در سطح پایگاه ها،مدارس و دانشگاه  های استان برای مخاطبان خود برگزار کنند.

وی با اشاره به وجود اقوام مختلف شیعه و سنی در استان گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی برای تقویت وحدت و جلوگیری ازآسیبهایی  که ممکن است در این فضا متوجه مردم شوند استفاده کرد.

هاشمی اذعان کرد: در جریان سیل سال قبل در استان، بسیاری سعی کردند تا با شایعه و اخبار جعلی صحنه وفاق و همدلی مردم را برعکس نماش دهند که با فعالیت و تولید محتواهای موثر توسط مدرسان و آموزش دیدگان سواد رسانه  در کانالها و شبکه های اجتماعی جلوی بسیاری از این اخبار جعلی گرفته شد.

وی بیان کرد: شایعات و تبلیغات دشمن در فضای مجازی بسیار هوشمندانه است و اگر سواد رسانه و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی نسبت به اخبار و وقایع را نداشته باشیم ممکن است در دام آسیبهای آن قرار گیریم.

دبیرنهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی استان ادامه داد:  نهضت سواد رسانه ای دربخشهای تولید محتوای مناسب آموزشی، برگزاری کلاسها و دوره های تخصصی سواد رسانه به فعالیت خود ادامه می دهد و این آمادگی را دارد تا از ظرفیت همه علاقه مندان به این حوزه استفاده کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار