گلستان آخرین ستاره شب دولت دوازدهم

به گزارش گلستان ۲۴؛ استان گلستان از بدو تبدیل شدن به استان واستقرار استانداری همیشه میزبان مدیرانی بود که با چمدانی در دست آمدند تا پس از چند ماه و یا شاید چند سال به تهران بروند؛ استانی که باوجود ظرفیت های بزرگ در حوزه های کشاورزی، گردشگری، صنعت از شاخص های توسعه بازمانده و در بسیاری از آسیب ها گوی سبقت را از استان های دیگر ربوده. استانی مهاجر پذیر  که ظرفیت های انسانی و منابع طبیعی آن قادر به تولید بسیارند ، اما همواره ساز ناساز سیاست زدگی مانع از ایجاد نگاه توسعه ای گشته (داستان پتروشیمی) در این ماه های آخر دولت تدبیر استان گلستان شاهد تغییرات چندی از مدیران استانی است.

استانداری گلستان نیز با رفتن آقای چراغعلی در انتظار به نتیجه رسیدن صندلی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری است. در این مدت رایزنی هایی در سطح رسانه ای درباب این جایگاه نسبت به برخی از بزرگواران صورت گرفته.شخصیت هایی چون دکتر بیارجمندی و دکتر احسان مکتبی.

امیر محمدپور گیلانی و سید کمال حسینی نیز به این لیست اضافه شدند، که ظاهرا بیشتر مقوله ای رسانه ای بوده تاحقیقتی اداری.

دکتر بیارجمندی را اولا ازحیث گفتمانی ازجنس دولت تدبیر نمیتوان محسوب کرد، وی گفتمانش گفتمان مقاومت و نرمش قهرمانانه است و یقینا تاویل او از صلح امام حسن(ع) به گونه دیگر است. دوما تراز وی در سطح مشاور عالی رهبر انقلاب در سطح ملی یا امور بین الملل(که علی لاریجانی وعلی اکبرولایتی بران چمبره زدند) و یا ترسیم نقشه راه و سیاستگذاری کلان درحوزه امنیتی،اطلاعاتی وسیاسی برای کشور است. اما دکتر احسان مکتبی تنها شخصی است که میتوان از حیث گفتمانی با این دولت و در این استان از او در این جایگاه استفاده کرد. او می تواند آخرین ستاره شب دولت تدبیر در گلستان باشد. مکتبی مرد اخلاق و ادب و از بچه های جبهه و جنگ است. او سال ها در سپهر سیاست بوده بی آنکه وامدار کسی باشد و در عرصه فرهنگ و رسانه حضور بی بدیل داشته (اولین رسانه مکتوب استان و تنها روزنامه استان گلشن مهر است که به همراه همسر خود آن را چاپ می کند)

شناخت و حضور او در حوزه سیاسی واجتماعی و میزان تعامل او بانخبگان استان و خواص سیاسی جریانات مختلف برهمه کس معلوم است و مشهود. میزان ارتباطات وی با اقوام و بزرگان مورد وثوق در استان نیز بر کسی پوشیده نیست. در سال پایانی دولت که به تعبیر داهیانه رهبر انقلاب سه صد روز است فرصتی است تا دولت تدبیر امید در استان گلستان باسکانداری دکتر هادی حق شناس که الحق ایشان را دارای دغدغه برای توسعه استان می بینیم به جاست با استفاده از ظرفیت دکتر احسان مکتبی به پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی در دولتی که به اسم مقدس عدد دوازده خوانده می شود بتواند با توکل به خدای متعال و توسل به امام دوازدهم و تاسی به راهبردهای مهم و بیانات گوهر بار مقام معظم رهبری از این گردنه پر پیچ و خم عبور و زمینه استقرار دولت جوان و حزب الهی دولت سیزدهم را مهیاکند. به امید آن روز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار