سید محسن طاهری، در پاسخ به سوال گلستان 24:

انتقاداتی که به بیانیه لوزان می شود، اکثرا مستند و با دلیل است. بنا به سفارش مقام معظم رهبری، دولتمردان ما باید به انتقادات کارشناسان توجه کنند و از آن ها استفاده کنند.

دولت مردان ما از نظرات منتقدین بهره بگیرند

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن طاهری، مسئول حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، در رابطه با بیانیه لوزان می گوید:  همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، به دلیل این که این بیانیه الزام آور نیست و تفاسیر گوناگونی هم از آن وجود دارد، نمی شود ابراز نظر قطعی راجع به آن کرد.

وی ادامه می دهد: به نظر می آید در این بیانیه مطالبی است  که به خاطر به کار رفتن واژه های مبهم و دو پهلو ممکن است مورد سوء استفاده طرف مقابل قرار بگیرد. از این جهت مقام معظم رهبری هم فرمودند نسبت به توافقی که در آینده می خواهد انجام شود، نگرانی جدی  دارند. زیرا کار بسیار سنگینی است و جزئیاتی که باید مورد بحث قرار بگیرد، باید به گونه ای باشد که خطوط قرمز نظام، در آن رعایت شود. از این جهت لازم است که دولت مردان ما به بیانات مقام معظم رهبری توجه داشته باشند و طبق سفارشی که ایشان داشتند، به نظر منتقدین توجه شود. زیرا انتقاد هایی که انجام می شود عمدتا انتقاد های مستند و با دلیل است و انتقاد هایی صرفا از روی رقابت های انتخاباتی نیست. کارشناسان و منتقدینی که در این زمینه استدلال دارند، باید مطالب خود را ارائه دهند و دولت هم از این  انتقادات استفاده کند.

سید محسن طاهری

در پی تجاوز اخیر پلیس سعودی به دو تن از نوجوانان ایرانی در فرودگاه جده، واکنش های جدی از سمت مراجع تقلید و مردم دیده شده است. برخی معتقدند که پرواز های عمره به عربستان باید لغو شود. سید محسن طاهری معتقد است این موضوع موضوعی نیست که به راحتی بتوان درباره آن تصمیم گرفت. وی می گوید: حتی برخی از بزرگان هم که این موضوع را مطرح کرده بودند، گفته بودند که ما  نمی خواهیم بگوییم که این مسئله باید حتما تعطیل شود اما باید یک برخورد جدی و مناسبی صورت بگیرد. حالا چه در حوزه اعزام حجاج حج عمره و یا به هر شکل مناسب دیگری که بتواند تضمینی برای حفظ حیثیت ، آبرو ، شرف ایرانیان و نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود داشته باشد . پاسخی مناسب داده شود و خیال مردم ما از این جهت راحت باشد.

ارسال نظر

  • گلستانی
    0

    سید محسن دوست داشتنی و صادق هست

آخرین اخبار