امامی:

گرگان- نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گندم تولیدی گلستان رتبه سوم کشور را دارد، گفت: سهم گلستان در تولید ناخالص ملی قابل توجه است.

گندم تولیدی گلستان رتبه سوم کشور را دارد

به گلستان24، عیسی امامی بعداز ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی گلستان اظهار کرد: تمام گندم گلستان باید تبدیل به ارزش افزوده شود و مقامات ملی باید امتیازهای ویژه ای برای گلستان در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه در بحث اشتغال استان نگرانی هایی وجود دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه رویکرد نظام و دولت توجه به اقشار ضعیف و آسیبپذیر است باید کشاورزان گلستانی مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.

امامی با اشاره به اینکه میانگین زمین های کشاورزان گلستانی کمتر از ۳ هکتار است، افزود: سود حاصله از کشاورزی گندم برای کشاورز اقتصادی نیست و این یک تهدید جدی برای استان گلستان است.

وی با اشاره به اینکه گلستان در حوزه سد، آب بندان و آبخیزداری وضعیت مناسبی ندارد، افزود: اگر شرایط آب و هوایی خوب نباشد و همین سفره پهن شده برای کشاورز محدود شود کشاورزان به شدت تهدید می شوند.

خرید تضمینی گندم متناسب با زحمت کشاورزان نیست

وی با تاکید بر اینکه قیمت خرید تضمینی گندم متناسب با زحمت کشاورزان نیست، گفت: از طرفی وقتی خرید ها انجام می شود به شدت با کمبود نقدینگی مواجه هستیم و باید با توجه به کیفیت ها و کمیت های موجود برای گلستان امتیازهایی را قایل شویم.

نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نقش مردم باید دربرنامه های توسعه ای دنبال شود و حمایت از تولید آن ها باعث موفقیت های بیشتری می شود.

وی با بیان اینکه افق سیمای استان گلستان در قالب کتاب بیرون آمده است، افزود: دستگاههای اجرایی گلستان باید هر چه زودتر برنامه عملیاتی انجام شده خود در سال ۱۳۹۳ را به صورت عملکردی گزارش دهند.

امامی در خصوص اجرای طرح آمایش گفت: این طرح بسترساز مدیریتی منطقی و علمی است و نشان دهنده برنامه محوری بودن و توزیع عادلانه است.

وی همکاری دستگاه های اجرایی را در سند آمایش با اهمیت عنوان کرد و افزود: مردم را باید نسبت به این سند آگاه کنیم و اگر این اطلاعات نسبت به طرح آمایش در بین مردم وجود داشته باشد فشار کمتری به دستگاه ها خواهند آورد./مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار