استاندار گلستان از موافقت دولت برای احداث بندر واردات چوب در سواحل استان خبر داد.

خبرهای خوش استاندار برای احداث بندر در گلستان/ دولت با ایجاد بندر چوب موافقت کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق شناس در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره برنامه‌های استان برای ساخت بندرتجاری اظهار داشت: آنچه که در مورد بندر خواجه نفس اتفاق افتاده متناسب با انتظار نبوده است.

وی افزود: امیدوار بودیم با فشارهایی که وارد کردیم بخش خصوصی کار را در خواجه نفس در یکسال اخیر به جایی برساند اما این اتفاق نیفتاد.

استاندار گلستان بیان داشت: البته ما هم معطل نماندیم و یک جلسه به همراه مجمع نمایندگان در هیئت رئیسه مجلس با مدیران سازمان بنادر و دریانوردی داشتیم و قرار شد تا این سازمان نقطه بهتری را برای ایجاد بندر تعیین کند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه برداشت چوب از جنگل‌های شمال ممنوع است، طبق مصوبه دولت وزارت صمت مکلف شده تا مکان جدید احداث بندر را شناسایی و اعلام کند. در همین زمینه دو ماه قبل نشستی بین سه استاندار استان‌های شمالی و وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صمت و جهادکشاورزی تشکیل شد تا بررسی‌های لازم درباره احداث بندر در استان انجام شود.

حق شناس گفت: روز گذشته در جلسه با وزیر صمت، مصوب شد که گلستان به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب، ظرفیت ایجاد بندر واردات چوب را دارد. ضمن اینکه بنده هم گزارشی به وزیر صمت دادم که گلستان آمادگی احداث این بندر را دارد.

وی بیان داشت: سازمان بنادر و دریانوردی هم وقت 4 ماهه خواست تا درباره مکان جدید احداث بندر گزارش بدهد که یکماه دیگر از این مهلت باقی مانده است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: سازمان بنادر به دنبال ایجاد همان بندر سبز خزری است. زیرساخت‌ها از سوی خود سازمان ایجاد می‌شود و برای اقدامات دیگر باید سرمایه‌گذار جذب کنیم.

وی گفت: موقعیت بندر جدید هم بعد از خلیج گرگان به سمت دریای خزر خواهد بود و در عین حال مانعی هم برای فعالیت سرمایه‌گذار بخش خصوصی نخواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار