فرمانده سپاه نینوا گلستان از برگزاری یک هزار و 500 برنامه ویژه هفته بسیج در استان خبر داد.

برگزاری 1500 برنامه ویژه هفته بسیج در گلستان/اجرای طرح شهید سلیمانی و طرح 17 ربیع در استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سردار ملک شاهکویی فرمانده سپاه نینوا گلستان در نشست خبری هفته بسیج گفت: بسیج از صدر اسلام شکل گرفت و افراد زیادی در قالب نیروهای بسیجی در کنار پیامبر اکرم (ص) در جنگ ها حضور داشتند. 

وی افزود: بعد از هزار و 400 سال امام راحل بسیج را زنده کرد و در تاریخ 5 آذر سال 58 دستور فرمان ارتش 20 میلیونی را صادر کرد. 

ملک شاهکویی گفت: بسیج همواره در جبهه‌های مختلفی حضور داشته و در ایام شیوع کرونا هم در بحث غربالگری، ضدعفونی، تهیه ماسک و گان توزیع بسته های معیشتی و... حضوری فعال داشته است.

وی ادامه داد: 60 هزار و 586 نفر بسیجی در گروه های جهادی و برنامه های عنوان شده شرکت کرده اند. 

ملک شاهکویی اظهار کرد: در هفته بسیج که از 30 آبان شروع می شود و تا 6 آذرماه ادامه دارد یک هزار و 500 برنامه با 189 سرفصل و141 برنامه شاخص در این ایام اجرا می شود. 

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: ساخت 23 مسکن محرومین در روستاهای محروم و کم برخوردار، اعزام کلینیک سیار دامپزشکی به روستاها، افتتاح طرح کلاس مهربانی و... از جمله برنامه های این هفته است. 

ملک شاهکویی افزود: در حادثه آتش سوزی جنگل توسکستان و اطفای حریق نیروهای بسیجی و گروه های جهادی حضوری فعال و نقش کلیدی داشتند، همچنین بالگرد هوا فضای سپاه در این ایام به اطفای آتش کمک می کرد. 

وی با اشاره به اجرای طرح 17 ربیع در استان گفت: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با افزایش قیمت در بازار این طرح شکل گرفت و 346 نفر بسیجی برای نظارت در بازار آموزش تخصصی دیده اند. 

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: طرح شهید سلیمانی یکی دیگر از طرح های بسیج است که به منظور جلوگیری از شیوع کرونا  در شهرها و روستاهای استان اجرایی می شود. 

ملک شاهکویی افزود: از ابتدای شروع طرح رزمایش مومنانه در استان 250 هزار بسته معیشتی توزیع شده است و این توزیع تا پایان سال ادامه دارد. 

وی ادامه داد:از سال 81، 4 هزار و 610 طرح با هزینه نزدیک به 300 میلیارد تومان در مرامزکمتر مورد توجه قرار گرفته در استان اجرا شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار