مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان گفت: این نهاد در گلستان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به هفت خانواده صاحب نوزادان سه قلو و بیشتر پرداخت کرده است.

پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض به خانواده های پرنوزاد

به گزارش گلستان ۲۴؛ عیسی بابایی اظهارکرد: این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به هفت خانواده صاحب نوزادان سه قلو و بیشتر پرداخت کرده است.

وی عنوان کرد: این خانوارها پس از شناسایی و تایید نیازمندی، با اعطای تسهیلات اشتغال تا سقف ۵۰ میلیون تومان، حداکثر تا ۱۵ میلیون تومان کمک هزینه معیشت و ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان در زمینه تامین مسکن به شکل کمک های بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن دریافت می‌کنند.

بابایی با توجه به ضرورت توانمندسازی و خودکفایی خانواده های پرنوزاد عنوان کرد: خانواده‌هایی که سه قلو یا بیشتر دارند، علاوه بر تامین هزینه‌های جاری نوزادانشان، تعدای از آنها با مشکلاتی مانند تامین مسکن و کسب درآمد ثابت و پایدار مواجه بوده که نیازمند اقدامات ضروری مسئولان را می طلبد که پای کار بیایند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان یادآور شد: در سال های اخیر با توجه به مشکلات اقتصادی، بسیاری از خانواده ها به موضوع فرزندآوری به ویژه به داشتن فرزند بیش از دو تا؛ با شک و تردید فکر می کنند.

وی با توجه به اهمیت رسیدگی به امور خانواده های پرنوزاد نیازمند ادامه داد: خانواده های صاحب چند قلو که علاوه بر دشواری های مراقبت و نگهداری از فرزندانشان، مشکلات مالی، هم به سراغشان می آید، تنها نگذاشتن این دسته از خانواده ها که از برکت فرزند چند قلو برخوردار شده اند، وظایف مسئولان و خانواده های آن ها را بیشتر می کند.

بابایی بیان کرد: کمیته امداد با همکاری بنیاد علوی با توجه به سیاست های جمعیتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب با هدف تحکیم و تعالی نهاد خانواده و ترغیب آنها به فرزند آوری برای رسیدن به نرخ باروری مناسب و جمعیت مطلوب در نظر دارد با حمایت و رسیدگی به خانوارهای پرنوزاد، از پیوستن خانواده های پرنوزاد به جرگه محرومان ممانعت کند.

گفتنی است، خانواده های پرنوزادی که متقاضی مساعدت با اولویت مشکلات در حوزه مسکن، معیشت و درمان بوده و از امکانات دولتی و غیر دولتی استفاده نکرده و تعداد نوزادان متولد شده همزمان در آن خانواده بیش از سه نوزاد باشد، گروه هدف این طرح هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار