رئیس کل دادگستری گلستان گفت: قوه قضائیه بخشنامه ای را به سراسر کشور صادر کرده است و در استان براساس این دستورالعمل، برای اجرای محدودیت های کرونایی اقدام می کنیم.

هم استانی ها برای طرح دعاوی حقوقی جدید که ضروری نیست فعلا  مراجعه نکنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی هاشمیان افزود: بر اساس این بخشنامه هم استانی ها فعلا در مدت دو هفته ای محدودیت های کرونایی برای ثبت دعاوی حقوقی جدید غیرضروری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نکنند .

هاشمیان ادامه داد: ورود به دادگستری ها، دادسراها و شوراهای حل اختلاف هم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی امکان پذیر است .

هاشمیان گفت: افرادی هم که وقت رسیدگی به پرونده های آنان در دو هفته اول آذر است، تنها در صورتی که حضورشان ضروری است به شعب مراجعه کنند و در غیر این صورت درخواست ها و دفاعیات خود را در قالب لوایح به دادگاه ارائه کنند.

هادی هاشمیان به دیگر راهکارهای  دادگستری برای پیگیری امور قضایی بدون مراجعه حضوری در ایام کرونا هم اشاره کرد و گفت:  ارسال کتبی درخواست ها ،  پیامک درخواست ها به شماره  09111756114  و تماس با شماره های  32131813  و 1580 از روش هایی است که هم استانی ها در این ایام می توانند بدون خروج از منزل درخواست های خود را مطرح کنند .

این مقام ارشد قضایی  گلستان به راه اندازی اتاق های دادرسی الکترونیک در همه حوزه های قضایی استان هم اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این اتاق ها ، محکومین از طریق ارتباط تصویری از داخل زندان در دادگاه شرکت می کنند .

هادی هاشمیان از تشکیل پرونده قضایی برای کسانی که دستورالعمل های بهداشتی را نادیده بگیرند  هم خبر داد و گفت: با اعلام بهداشت در شهرهای مختلف استان برای کسانی که دستورالعمل های بهداشتی را نادیده گرفتند به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی پرونده تشکیل شده است .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار