مهاجر گفت: تاکنون ۱۴۵ هزار هکتار گندم در سطح گلستان کشت شده است.

۱۴۵ هزار هکتار گندم در گلستان زیر کشت رفت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «مختار مهاجر» صبح امروز (سه شنبه 4 آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در استان گلستان طبق برش کشوری برنامه ریزی کردیم که 355 هکتار گندم کشت شود که به این منظور به 70 هزار تن بذر گندم نیاز داریم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: آنچه که قانون برعهده ما نهاده این است که یک سوم بذر مورد نیاز کشاورزان را به صورت گواهی شده تامین کنیم و مطابق سنوات گذشته مابقی آن کشاورزان از بذر خودمصرفی که از سال گذشته ذخیره سازی کردند تامین می شود.

 

مهاجر بیان کرد: 15 شرکت تولید بذر گواهی شده گندم را در سطح استان برعهده دارند و با وجود اینکه مکلف به تولید 28 هزار تن بذر گندم بودند ولی به دلیل افزایش تقاضای کشاورزان از طریق این شرکت ها 36 هزار تن بذر تولید شد که تا این لحظه 28 هزار تن آن بوجاری و توزیع شده است.

 

وی گفت: هفت هزار تن گندم نیز در حال بوجاری و سه هزار تن بذر نیز گواهی لازم را دریافت کردند و تا پایان هفته در 14 شهرستان استان توزیع می شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: 20 آبان تا 25 آذر بهترین زمان تاریخ کشت گندم استان است و تاکنون 145 هزار هکتار گندم در سطح استان کشت شده است و برای 210 هزار هکتار باقی مانده برنامه ریزی کردیم.

 

وی علت افزایش تقاضای گندم گواهی شده را قیمت پایین آن نسبت به بذرهای خودمصرفی و گندم سطح بازار دانست و افزود: در حالی که قیمت گندم در بازار چهار هزار تومان است اما گندم گواهی شده به قیمت سه هزار و 500 تومان برای کشت آبی و سه هزار و 700 تومان برای کشت دیم در نظر گرفته شده است و این مهم تقاضای کشاورزان را برای بذرهای گندم گواهی شده افزایش داده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار