فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت:‌ مهمترین کمکی که می‌توانیم به سیستم ایمنی ریه کنیم، این است که آن را در معرض عوامل آلوده کننده مانند آلودگی هوا قرار ندهیم.

چگونه «ریه» قوی داشته باشیم؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز، دکتر مرتضی فلاح‌پور؛ فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با فارس درباره «ارتباط آلودگی هوا و افزایش احتمال ابتلا به کرونا»، اظهار کرد:در خصوص سیستم ایمنی بدن باید بگوییم سیستم ایمنی بدن کار حفاظت از همه نقاط بدن را برعهده دارد.

وی ادامه داد: البته در ریه هم سیستم ایمنی داریم که در آنجا نیز نقش اصلی را دارد؛ اما آنچه سیستم ایمنی و به ویژه در ریه نقش پر رنگی دارد، حفاظت اولیه است؛ یعنی ما مهمترین کمکی که می‌توانیم به سیستم ایمنی از نظر ریه کنیم، این است که آن را در معرض عوامل آلوده کننده قرار ندهیم.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی اضافه کرد: یعنی نمی‌توانیم فکر کنیم که مثلا با یک زنجبیل و قرص، سیستم ایمنی قوی می‌شود و دلخوش باشم که هرجا خواستیم، می‌توانیم برویم.

فلاح پور بیان داشت: مثلا یک ماسک روی بینی می‌گذاریم و فکر می‌کنیم بزرگترین سپر را گذاشته‌ایم. در این شرایط ما به جاهای شلوغ و پرازدحام می‌رویم و دلخوش هستیم که یک ماسک زده‌ایم.

وی تصریح کرد: بنابراین اگر واقع بین باشیم، بهترین کمکی که می‌توانیم به سیستم ایمنی خود کرده و بهترین محافظی که می‌توانیم از آن استفاده کنیم، این است که از رفت و آمدهای بی مورد پرهیز کنیم و دلخوش نباشیم چون ماسک زده‌ایم ماسک در این خصوص کمک می‌کند.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی متذکر شد: البته ماسک نقش پررنگی دارد، اما بهترین و مهمترین نقش این است که از منزل بیرون نرویم. خیلی اوقات فکر می‌کنیم از خانه بیرون نرویم و در خانه دور هم جمع می‌شویم؛ در حالی که این همان گرفتاری را ایجاد می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار