کارشناس مسوول امور زنان روستایی مدیریت هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی گلستان گفت: ۷۳ صندوق خرد اعتبارات زنان روستایی با هزار و ۹۶۵ عضو و سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال در استان فعال است.

۷۳ صندوق خرد زنان روستایی در گلستان فعال است

به گزارش گلستان ۲۴؛ صدیقه علی‌پور روز پنجشنبه  در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این صندوق ها در زیربخش‌های مختلف کشاورزی از جمله دامپروری، پرورش مرغ بومی، زراعت، باغبانی، پرورش گل و گیاهان زینتی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی به افراد تحت پوشش خدمات می دهند.

وی بیان کرد: علاوه بر آن، ۲۳ صندوق دیگر نیز در مرحله راه اندازی بوده و به زودی با دریافت مجوز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: صندوق خرد اعتبارات زنان روستایی در سال ۸۵ با هدف ارتقای مهارت فردی و اجتماعی اعضا از طریق برنامه های آموزشی و مهارتی، پرداخت وام های کوچک برای انجام فعالیت های درآمدزا، دسترسی آسان به منابع مالی، ایجاد ارزش آفرینی در محصولات تولیدی زنان روستایی و کاهش فقر زنان در مناطق روستایی گلستان تشکیل شد.

علی پور ادامه داد: زنان روستایی گلستان تاکنون چهار میلیارد و یکصد میلیون ریال از این صندوق تسهیلات دریافت کردند.

به گفته وی هر کدام از اعضای این صندوق ها از امکان دریافت وام بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۴ تا ۶ درصد برخوردارند.

کارشناس مسئول امور زنان روستایی مدیریت هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اولویت صندوق در روستاهای محروم و عضویت زنان سرپرست خانوار گفت: برنامه های صندوق خرد زنان با ساماندهی مشاغل خانگی در روستاها، افزایش درآمد برای روستائیان محروم و زنان سرپرست خانوار را به همراه داشته و با هدایت آن ها به سمت اشتغال‌زایی و کارآفرینی موجب رونق تولید در استان می‌شود.

مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ از جمعیت یک میلیون ۸۶۹ هزار نفری گلستان ۴۶.۶ درصد در هزار و ۷۵ روستا و آبادی زندگی می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار