مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: با تفاهم انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی، یک‌هزار صندوق خرد محلی بانوان در کشور ایجاد و حمایت خواهد شد.

یک‌هزار صندوق خرد محلی بانوان در کشور ایجاد می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ علیرضا همتی عصر امروز در کارگاه آموزشی تسهیل‌گری صندوق‌های خرد محلی زنان روستایی استان گلستان اظهار داشت: الگوهای صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از اقشار مختلف مردم باهم متفاوت است و برای نمونه در روستاها از طرحی به نام "روستاهای بدون بیکار" یا"هر روستا یک محصول"  حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد صندوق‌های خرد محلی یکی دیگر از سیاست‌های ما است، افزود: صندوق‌های خرد محلی، تشکل خرد بانوان است که در این صندوق ها بانوان باهم فعالیت می‌کنند و فرصت های اشتغال را شناسایی کرده و باهم همکاری کرده و پس‌انداز می‌کنند و توسط صندوق کارآفرینی امید از آنها حمایت شده و به آنها تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: در این صندوق ها، به جای پرداخت تسهیلات به افراد به جمع تسهیلات پرداخت می‌شود که برای دریافت تسهیلات و ضمانت بانکی این روش تسهیل شده است

همتی با بیان اینکه به این طرح توانمند کردن جوامع محلی گتفته می‌شود، اظهار کرد: این صندوق‌ها از سال 85 توسط جهاد کشاورزی تعطیل شده بود که از سال 93 با امضای تفاهم‌نامه با جهاد این طرح را دوباره آغاز کردیم  و در ابتدا قرار بود 600 صندوق را در 15 استان ایجاد کنیم که این تعداد تا پایان سال 95 راه‌اندازی شد.

وی افزود: در سال 97 دوباره با جهادکشاورزی تفاهم‌نامه امضاء کردیم که براین اساس قرار است که 1000 صندوق را با مشارکت ایجاد کنیم.

مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور اظهارداشت: در مرحله نخست به این صندوق‌ها 15 تا 30 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد اما در این مرحله جدید به صندوق‌ها 40 تا 50 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار