معاون صمت گلستان:

شهمرادی، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: از ۹۸۵ واحد صنعتی گلستان حدود ۲۵ درصد به دلایل مختلف از جمله مشکلات مربوط به تامین منابع مالی و سرمایه در گردش راکد هستند.

۲۵ درصد واحدهای صنعتی گلستان راکد هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا شهمرادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گلستان ۹۸۵ واحد صنعتی است که مطابق پروانه‌های صادره هم‌اکنون ۲۵ درصد آن‌ها راکد هستند.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۴۶  واحد با اشتغال پروانه دو هزار و ۷۷۹ نفری در گلستان راکد هستند.

معاون امور صنایع صمت گلستان توضیح داد: از سال ۱۳۹۵ که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هدف کمک به تأمین منابع مالی واحدهای تولیدی راه‌اندازی شده بخش قابل توجهی از مشکلات کاهش یافته است.

وی با یادآوری اینکه در دو سه سال اخیر ۲۸ واحد تولیدی راکد در گلستان دوباره به چرخه تولید بازگشته‌اند، ادامه داد: در شرایط فعلی هم همه واحدهای تولیدی استان با ظرفیت کامل مشغول به کار نیستند و همه مشکلات تولید هم تأمین منابع مالی و سرمایه در گردش نیست.

شهمرادی تصریح کرد: هم‌اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی استان با چالش تأمین مواد اولیه مواجه‌اند.

وی به مشکلات واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها هم اشاره و بیان کرد: حتی اگر از سخت‌گیری برخی از بانک‌ها برای ک پرداخت تسهیلات هم چشم‌پوشی کنیم اما پرداخت سود ۱۸ درصدی برای بخش تولید زیاد است و پیگیر هستیم سود تسهیلات در استان‌های کمتر توسعه یافته صنعتی کاهش یابد.

به گفته شهمردای اختلاف شرکا، نداشتن سرمایه در گردش و مشکل تامین منابع مالی، نداشتن بازار فروش مناسب و چالش تامین مواد اولیه از مهم‌ترین عوامل راکد بودن صنایع استان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار