وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد تشکیل کنسرسیومی از قطعه‌سازان را برای تولید خودرویی ایمن و با کیفیت و ایجاد رقابت در تولید خودرو ارائه داد و بر آمادگی این وزارتخانه برای حمایت لازم تاکید کرد.

پیشنهاد جدید وزیر صمت برای کنترل بازار خودرو

به گزارش گلستان ۲۴؛ علیرضا رزم‌حسینی در جلسه با قطعه‌سازان خودرو ضمن ارائه پیشنهاد مزبور افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی دارد که برای ایجاد رقابت در بازار خودرو از رقبای توانمند حمایت کند، زیرا شکستن انحصار در تولید خودرو مسیری منطقی برای آینده خودروسازی کشور است.

وی با بیان اینکه تولید خودرو در دنیا بر اساس نیاز مشتری انجام می‌شود، تصریح کرد: ‌شرکت‌های توانمند قطعه‌ساز از طریق ترکیب شدن با یکدیگر کنسرسیومی برای تولید خودرو می‌توانند تشکیل دهند و روی فناوری، نوآوری با ریسک‌پذیری کار کنند.

به گفته وزیر صنعت، باید تصدی‌گری دولت در حوزه خودرو کاهش یابد، ایجاد کنسرسیوم خودروسازان و قطعه‌سازان مسیری برای کاهش هزینه‌های دولت در خودروسازی است که نیازمند اصلاحات ساختاری است. رزم‌حسینی همچنین ایجاد رقابت در بازار خودرو را سبب تولید خودرویی با کیفیت و با تنوع بیشتر دانست.

وی اضافه کرد: قطعه‌سازان در شرایط سخت تحریم‌ها و با وجود همه محدودیت‌ها به صنعت خودرو کمک کردند و همگام و همراه با خودروسازان بودند.

 
منبع: ایرنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار