کسانی که قبل از گذشت سه سال از تاریخ عقد، دارای فرزند بشوند، ۵۰میلیون تومان وام دیگر، علاوه بر وام ازدواج به آنان تعلق می‌گیرد.

وام ۵۰ میلیونی «دوم» برای زوج‌های جوان

به گزارش گلستان ۲۴؛ این روزها بودجه سال ۱۴۰۰ در حال بررسی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی است. کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در حال ارائه و تصویب پیشنهاداتی در زمینه وام ازدواج و فرزندآوری جهت ارائه به کمیسیون تلفیق است.

جواد نیک‌بین عضو کمیسیون فرهنگی و کمیسیون تلفیق درباره شرایط وام ازدواج سال آینده به خبرنگار فارس گفت: « دولت چندی پیش اعلام کرد که  پرداخت وام ازدواج به متقاضیان زیر ۱۸سال صورت نخواهد گرفت. با توجه به اینکه افراد زیر۱۸سال، یک چهارم ازدواج‌های کشور را تشکیل می‌دهند، اصلاح این مصوبه در لایحه بودجه امسال و در کمیسون فرهنگی مجلس رای آورد

وی افزود: «به منظور حمایت از ازدواج جوانان، قرار بر این شد که وام ازدواج به متقاضیان زیر ۱۸سال هم تعلق بگیرد. ان‌شالله این موضوع در کمیسیون تلفیق بودجه نیز مطرح خواهد شد تا بودجه آن نیز پیش‌بینی بشود.»

نماینده کاشمر درباره افزایش مبلغ وام ازدواج با توجه به وضعیت تورم و اقتصاد کنونی نیز گفت: «فعلا در کمیسیون فرهنگی آنچه درباره مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۰ مصوب شده است، ۵۰میلیون تومان است. اما مقرر شده است که کسانی که قبل از گذشت سه سال از تاریخ عقد، دارای فرزند بشوند، ۵۰میلیون تومان وام دیگر هم به آنان تعلق بگیرد.»

نیک‌بین همچین درباره استنکاف برخی شعب بانک‌ها از اعضای وام ازدواج با یک ضامن معتبر و سفته افزود: « همه شعب طبق قانون باید فقط و فقط درخواست یک ضامن معتبر و یک سفته را داشته باشند. ما در پیشنهادات خود در کمیسیون فرهنگی این موضوع را مطرح کرده‌ایم که اگر بانکی درخواستی بیشتر از این دو مورد داشت، برای آن شعبه از بانک جرم‌انگاری صورت بگیرد.

اما در غیر این صورت هم، اصل این کار از نظر قانونی جرم است. هر شهروندی در صورت مواجهه با اینگونه درخواست‌ها از طرف بانک می‌تواند شکایت کند و بانک قطعا محکوم خواهد شد.»

منبع: فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار