استاندار گلستان با تاکیدبر تبیین مکتب شهید سلیمانی در بین مسئولان و مردم، گفت: روح بلند ایشان را باید از مکتب ایشان استخراج کرد و در کتب درسی به کودکان و نوجوانان آموخت.

ضرورت تبیین مکتب شهید سلیمانی در بین مسئولان و مردم/برگزاری اولین سالگرد سردار در 50 نقطه گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ هادی حق شناس استاندارگلستان شامگاه شنبه (6 دیماه) در برنامه سردار دلها سیمای مرکز گلستان بمناسب اولین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اسطوره مردم ایران شدند و ما به عمق رشادت ها و اقدامات ارزشمند ایشان در راستای امنیت ایران و منطقه هنوز نرسیده ایم.

وی افزود: اجرای طرح شهید سلیمانی به شدت در بیماریابی و کمک هدفمند به خانواده های نیازمند کمک می کند.

استاندار گلستان تصریح کرد: در هفته آینده در ۵۰ نقطه استان و  در شهرهای زرد مراسمی جهت گرامیداشت اولین سالگرد شهید سلیمانی با تعداد ۲۰ تا ۳۰ نفر و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

حق شناس بیان کرد: سپهبد شهید سلیمانی پس از شهادت به گونه ای جاودانه تر شدند و مراسم تشییع ایشان در ایران عراق و دیگر نقاط جهان فراتر از مراسم‌تشییع بسیاری از اسطوره های بزرگ جهان بود.

وی ادامه داد: عمق اقدامات شهید سلیمانی همچون تلاش رزمندگان و شهدای دفاع مقدس که سالها بعد مشخص خواهد شد آنها نیز با وجود محدودیت ها از خاک ایران اسلامی و نظام نوپای جمهوری اسلامی دفاع کردند.

 

توصیه به توجه به انقلاب و دین

حق شناس خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مکتب و راه شهید سلیمانی باید تبیین شود به خصوص سبک زندگی ایشان بگونه‌ای که نوع برخورد ایشان با مردم و همچنین برخورد مردم با ایشان باید تبیین گردد.

وی تاکید کرد: در وصیت نامه ایشان توجه به انقلاب و دین به همه توصیه شده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه رشادت های شهید سلیمانی تنها در دوران دفاع مقدس نبود، تصریح کرد: ۲۲ سال تلاش ایشان در فرماندهی سپاه قدس، چهل سال مجاهدت در مسیر انقلاب و ۸ سال حضور لحظه به لحظه در عملیات های دفاع مقدس از ایشان اسطوره‌ای ساخت که با که دل همه را در هنگام شهادت سوزاند.

وی بیان کرد: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از خود عبور کرد و خداوند به ایشان صعه صدری عنایت کرد که در دل مردم تاثیر گذار بود و دریایی از مردم در مراسم تشییع ایشان حضور پیدا کردند و خلق و خوی ایشان دیگران را جذب میکرد و این مسئله تزریقی و مصنوعی نبود.

رشادت های حاج قاسم در کتب درسی گنجاده شود

حق شناس ادامه داد: روح بلند ایشان را باید از مکتب ایشان استخراج کرد و در کتب درسی به کودکان و نوجوانان آموخت.

وی با بیان اینکه اگر وصیت نامه ایشان به خوبی مطالعه شود نکات ارزشمندی برای تمامی مسئولین و مردم در آن وجود دارد، اذعان کرد:  ایشان اعتقاد به رهبری و ولایت و مبانی جمهوری اسلامی را مورد تاکید قرار می دهند و به کارگیری افراد پاکدست و مبارزه با فساد و خدمت به مردم را از اهم اولویت‌های مسئولین بر می شمارند.

حق شناس اضافه کرد: یک ویژگی ممتاز شهید سلیمانی نگاه به ایران از خارج از مرزهای ایران بود و آنگاه بود که ایشان ثبات قدرت و امنیت ایران را در منطقه درک می کردند.

استاندار گلستان در خاتمه گفت: از تمامی مردم عزیز استان که سال گذشته با حضور حماسی خود با آرمان های این شهید والامقام تجدید میثاق کردند سپاسگزاری می کنم و البته در سال جاری نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری تجمعات در سالگرد آن سردار رشید اسلام وجود ندارد اما همه ما باید در زنده نگه داشتن نام و یاد سپهبد شهید سلیمانی تلاش کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار