مسئولین شهرستان گالیکش به وعده‌های خود در قبال شهدای گمنام عمل نکردند.

کم‌کاری مسئولان برای شهدای گمنام گالیکش

باگذشت یک ماه از نخستین سالگرد تدفین شهدای گمنام شهرستان گالیکش هنوز قول مسئولین در قبال آن‌ها عملی نشده است.

به گزارش گلستان 24، 19 آبان ماه سال 92 برای نخستین بار در شهرستان گالیکش دو شهید گمنام باکش و قوس‌های فراوان در پارک لاله‌های انقلاب این شهر به خاک سپرده شدند. شهدایی که با استقبال باشکوهی از طرف مردم روبرو شدند، این استقبال به حدی زیاد بود که هنوز هم در ذهن بسیار از مردم نقش بسته است.

این استقبال پرشوری باعث شد تا مسئولین هم شروع به قول دادن به مردم برای درست کردن مکانی درخورشان و شخصیت شهدای گمنام کنند. از قول درست کردن یادمانی سزاوار این شهیدان گمنام در گالیکش گرفته تا تبدیل‌شدن مزار شهدای گمنام به مکانی فرهنگی و …

اما شاید برای شما جالب باشد که همه‌چیز همین‌جا به پایان رسید، شهدا به خاک سپرده شدند و هرکسی رفت سراغ کار خودش.

سید علی‌اصغر موسوی شهردار گالیکش که اصلی‌ترین بانی تدفین شهدای گمنام در این شهر بود یکی از اولین کسانی بود که در مصاحبه با خبرنگاران از ساخت یک مرکز فرهنگی در محل تدفین شهدای گالیکش خبر داد.

هدایت مردم به این مکان در سال گذشته از سوی مسئولین انجام نگرفت تنها مراسمی که در جوار شهدای گمنام گالیکش برگزار شد مراسم احیا توسط یکی از مداحان شهر گالیکش بدون داشتن مجوز از مسئولین ذی‌ربط در این مکان بود.

حال 13 ماه از حضور شهدای گمنام در شهرستان گالیکش می‌گذرد، شاهد هستیم که هیچ‌کدام از وعده‌هایی که مسئولین در مورد مزار شهدای گمنام داده‌اند عملی نشده و مزار شهدای گمنام شهرستان گالیکش دارای وضعیت بدی است.

شاید بتوان گفت شهدای گمنام شهر گالیکش گمنام‌تر از همیشه در کسوف نگاه مسئولین بسر می‌برند.

شهردار گالیکش با اشاره به این مطلب که هزینه ساخت یادمان و مرکز فرهنگی شهدای گمنام گالیکش بسیار زیاد است گفت: در این خصوص تاکنون دو بار در فرمانداری گالیکش با مسئولین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برای ساخت یادمان و مکان فرهنگی شهدای گمنام گالیکش جلسه گذاشته‌شده که حضور نیافته‌اند.

اما بی‌مهری مسئولین شهرستان گالیکش نسبت به شهدای گمنام این شهر تنها به ساخت مکانی فرهنگی و یادمان این شهدای والامقام خلاصه نشد. با فرارسیدن سالگرد تدفین این شهدا در 19 آبان ماه هیچ‌گونه مراسمی برای نخستین سالگرد تدفین این شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره این حماسه‌سازان برگزار نشد.

اینک انتظار می‌رود در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» شده است، مسئولان محترم امر با اختصاص بودجه مناسب برای احداث و تکمیل یادمان درخور شأن این شهدا اهتمام جدی کنند.

ای‌کاش فراموش نکنیم که آرامش و آسایش امروزمان را مدیون چه کسانی هستیم.

آزاده حسینی

shgshggn 1

shgshggn 1

shgshggn 1

shgshggn 1

shgshggn 1

shgshggn 1

shgshggn 1

shgshggn 1

 

ارسال نظر

آخرین اخبار