حسینی، مدیرکل گمرکات استان گلستان با اشاره به اینکه در ۹ ماه گذشته حدود هفت هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۳ میلیون دلار از گمرکات گلستان وارد استان شده است از کاهش ۷۱ درصدی ارزش کالای وارداتی به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش ۷۱ درصدی ارزش کالای وارداتی از گمرکات گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته امسال ۱۴۰ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۶۴۵ کیلوگرم کالا به ارزش ۷۹ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۹۱۶ دلار از گمرکات استان صادر شده که از نظر ارزش ریالی ۲۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه حجم صادرات گلستان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۴۸ درصد کاهش داشت، توضیح داد: مقایسه میزان صادرات و واردات امسال با سال گذشته معنادار نیست چراکه با شیوع کرونا در سه ماهه نخست سال صادرات و واردات از گمرکات استان ممنوع بود.

مدیرکل گمرکات گلستان افزود: همچنین در ۹ ماه گذشته هفت میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۳۱ کیلوگرم کالا به ارزش ۱۳ میلیون و ۳۷ هزار و ۶۶۷ دلار وارد استان شده که از لحاظ وزنی ۷۷ درصد و به لحاظ ریالی ۷۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی در آمد وصولی گمرکات طی ۹ ماه گذشته را ۱۲ میلیارد و ۳۵۷ میلیون و ۶۵۱ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: در ۹ ماه گذشته ترکمنستان، عراق، افغانستان و قزاقستان مهم‌ترین مقاصد صادراتی و ترکمنستان، قزاقستان، ترکیه و چین مهم‌ترین مبدأ واردات کالا به گلستان بوده‌اند.

به گفته حسینی ماشین‌های خط تولید، ژنراتور برق، روغن خام سویا، جو دامی و ماشین‌های جوجه‌کشی مهم‌ترین اقلام وارداتی و پنیر، رب گوجه فرنگی، ید و پلی استایرن مهم‌ترین اقلام صادراتی گلستان در این مدت بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار