حسینی، مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت: در پنج ماهه نخست سال حدود ۵۵ هزار تن کالا به ارزش ۳۹ میلیون دلار از گمرک اینچه برون صادر شد.

۳۹ میلیون دلار کالا از گمرکات گلستان صادر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال ۵۵ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۵۶۵ کیلوگرم کالا به ارزش ۳۸ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۴۹۵ دلار از گمرک اینچه برون صادر شد.

وی با یادآوری اینکه در چهار ماهه اول سال حدود ۴۴ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار از گمرک اینچه برون صادر شده بود، افزود: همچنین در پنج ماهه نخست سال سه میلیون و ۴۹۰ هزار و ۸۵۴ کیلوگرم کالا به ارزش حدود هشت میلیون و ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ دلار از گمرک اینچه برون وارد استان شد.

مدیرکل گمرکات گلستان درآمد وصولی گمرکات استان را در پنج ماهه نخست سال بیش از ۶۰ میلیارد و ۴۱۴ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: قیاس میزان صادرات و واردات امسال با مدت مشابه سال قبل خیلی معنادار نیست.

وی توضیح داد: در سال گذشته به دلیل سیل به مدت دو ماه ارتباط ریلی و زمینی مرز اینچه برون با ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه برقرار نبود و امسال هم در سه ماه نخست به دلیل شیوع کرونا صادرات و واردات از این مرز متوقف شد.

حسینی یادآور شد: مراودات تجاری از طریق ریل مرز اینچه برون از سوم تیرماه پس از چهار ماه توقف از سر گرفته شده است.

به گفته وی جو دامی،  پارچه متقال، پارچه لی و روغن پایه مهم‌ترین اقلام وارداتی و سیمان، کاشی، رنگ، پروفیل، سیم مفتول، پودر رختشویی و ورق آهنی مهم‌ترین اقلام صادراتی در این مدت بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار