مدیرکل بهزیستی گلستان از آغاز بکار مراکز مثبت زندگی این سازمان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مراکز مثبت زندگی ادارات کوچک بهزیستی و محلی برای همدلی مردم است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ جلسه ستادی مراکز مثبت زندگی در اداره کل بهزیستی گلستان برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا عرب عامری سرپرست اداره فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی گلستان گفت: در استان گلستان ۸۵ مرکز مثبت زندگی با تحت پوشش قرار دادن ۳۲۸۸۷ نفر از مدد جویان سازمان به‌زودی شروع به فعالیت می‌کنند.

عرب عامری اظهار داشت: این مراکز توسط داوطلبین واجدالشرایطی ایجاد و اداره می‌شود که قبلاً احراز صلاحیت شده و مدارک آنان منطبق با قوانین مرجع است.

وی افزود: برای خدمت‌رسانی بهتر به مددجویان سازمان بهزیستی با ایجاد این مراکز از ترددهای غیرضروری و گاهاً با مشکلات را کاهش داده و راه ارتباطی جامعه هدف را برای ارائه درخواست و دریافت نیازمندی‌ها کوتاه‌تر کرده است.

همچنین در حاشیه این جلسه دکتر سید مهدی حسینی مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هم‌زمان با سراسر کشور در گلستان نیز شاهد افتتاح مراکز مثبت زندگی خواهیم بود.

مدیرکل بهزیستی گلستان تصریح کرد: این مراکز با اهداف ۱۹ گانه خود ۲۲ فعالیت محوری دارد که از مهم‌ترین اهداف آن می‌توان به جذب مشارکت‌های مردمی و تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع‌محور اشاره داشت.

حسینی ادامه داد: این مراکز نمونه کوچک‌شده ادارات بهزیستی بوده و وظیفه اصلی آن تسهیل گری ارتباط مددجویان با این ادارات است.

وی افزود: با ایجاد این مراکز علاوه بر توزیع عادلانه خدمات و شفافیت فرآیند خدمت‌دهی بیش از ۲۵۰ نفر از جوانان نیز مشغول به کارشده که مصداق اشتغال‌زایی‌های کوچک و پربازده محسوب می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گلستان بابیان اینکه برای ایجاد بستر چنین خدماتی نیازمند همراهی خیرین و دستگاه‌های اجرایی هستیم گفت: سازمان بهزیستی با نگاهی جامعه‌محور و رویکرد خدمات اجتماعی در شأن مردم عزیز نیازمند همدلی و همراهی هرچه بیشتر مردم، خیرین و دستگاه‌های اجرایی بوده و ما همیشه از طرح‌ها و حمایت‌های آنان در تمام زمینه‌ها استقبال می‌کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار