مدیرکل بهزیستی گلستان از بهره‌مندی بیش از ۷هزار ناشنوای گلستانی از خدمات مشاوره خبر داد.

بهره‌مندی بیش از ۷هزار ناشنوای گلستانی از خدمات مشاوره

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی بهزیستی، سیدمهدی حسینی در حاشیه نخستین دوره آموزش زبان اشاره ویژه مشاوران و روانشناسان مراکز مشاوره در این اداره کل، از بهرمندی ۷ هزار ناشنوا و کم شنوای گلستانی از خدمات مشاوره و روانشناختی خبر داد.

وی با بیان اینکه حل مشکلات افراد ناشنوا و کم‌شنوا و دسترسی کامل آنان به خدمات و امکانات موردنیاز و فرصت‌های برابر از مهمترین اولویت‌‌های بهزیستی استان گلستان است، افزود: این دوره آموزشی برای نخستین بار در سطح کشور توسط بهزیستی گلستان با رویکرد مشاوره‌ای و به منظور مشاوره به زبان اشاره برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی گلستان هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را، آشنایی و تسلط مشاوران و روانشناسان به زبان اشاره عنوان کرد تا جامعه ناشنوایان عزیز استان از خدمات مشاوره و روانشناختی در حل تمامی مسائل و مشکلات فردی و خانوادگی خود بهره ببرند.

حسینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جمعیت قابل توجهی ناشنوا و کم‌شنوا در سطح استان و کشور وجود دارند که نیازمند خدمات مشاوره‌ای هستند اما از این خدمات محروم هستند که امروز این امر مهم تحقق یافت تا در آینده نیز بتوانیم شرایط لازم را برای دستیابی ناشنوایان و دیگر معلولان به فرصت‌های برابر فراهم کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار