مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در این سال‌ها ۹ هزار و ۲۵۵ قطعه زمین به مساحت ۲۴۴ هکتار به متقاضیان جهت ساخت مسکن مقاوم در روستاها واگذار شد.

۹۲۵۵ قطعه زمین برای ساخت مسکن به روستاییان کم درآمد در استان گلستان واگذار شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان ، سیدمحمد حسینی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن اظهار داشت: امیدبخشی به مردم با ارائه خدمات مختلف، امیدآفرینی در همکاران از طریق پیگیری گفتمان اداری، تدوین بودجه عملیاتی و تحقق آن، تدوین برنامه شعبه محوری، راه اندازی مرکز پایش عملکرد، تقویت و توانمندسازی امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن استان به عنوان بازوی توانمند بنیاد در اجرای شبانه روزی پروژه‌های عمرانی و ایجاد سرفصل‌های درآمدی جدید برای هزینه در بخش عمران و آبادانی روستاها از جمله اقدامات انجام شده در بنیاد مسکن استان است.

وی با بیان اینکه عمران و آبادانی روستاها مهم‌ترین اصل فعالیت‌های بنیاد مسکن است، گفت: 100 میلیارد تومان اعتبار مصوب برای تعریف و اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاها داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به تهیه طرح هادی برای حدود یکهزار روستای بالای 20 خانوار استان افزود: طرح هادی در 672 روستا آغاز و فاز نخست آن نیز در 204 روستا به پایان رسیده است.

وی بیان داشت: برای روستاهایی که دارای بافت تاریخی یا باارزش هستند نیز طرح‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. از همین روی 19 روستای استان روستاهای هدف بنیاد برای اجرای طرح بهسازی بافت باارزش است.

حسینی با اشاره به تهیه طرح‌های توسعه اقتصادی برای روستاهای استان بیان داشت: تاکنون 27 طرح اشتغالزایی و توسعه پایدار منظومه‌های روستایی در استان تهیه شد.

وی به اشاره به بازسازی روستاهای سیل‌زده استان نیز بیان داشت: سیل پارسال به 279 روستا خسارت وارد کرد که بنیادمسکن 721 پروژه برای بازسازی خسارت‌های وارده تعریف و اجرا کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: 604 روستا معادل 64 درصد روستاهای استان تحت مالکیت بنیاد علوی است و 77 درصد معادل 8 درصد تحت مالکیت اوقاف و 21 درصد اصلاحات ارضی است.

وی با اشاره به همکاری بنیاد علوی برای واگذاری اسناد مالکیت به روستاییان استان گفت: 20 اکیپ نقشه‌بردار مشغول کار نقشه‌برداری برای صدور اسناد مالکیت اماکن واقع در روستاهای بنیاد علوی هستند.

حسینی همچنین خاطرنشان کرد: در این سال‌ها 9 هزار و 255 قطعه زمین به مساحت 244 هکتار به متقاضیان جهت ساخت مسکن مقاوم در روستاها واگذار شد.

وی گفت: تا کنون بنیاد مسکن استان 95 هزار و 346 جلد سند مالکیت روستایی و 6 هزار و 679 جلد سند مالکیت شهری صادر کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان نیز بیان داشت: 2 هزار و 294 واحدمسکونی در دستور کار بنیاد قرار گرفته که تا کنون برای یکهزار و 451 واحد، زمین توسط راه و شهرسازی  تأمین شده است.

وی ادامه داد: برای تأمین مسکن اقشار، تفاهم نامه‌هایی با ادارات، نهادها و سازمان‌ها به امضاء رسیده که در مرحله شناسایی واجدان شرایط توسط دستگاه‌ها هستیم و امیدواریم در سال 1400 جهشی در تولید و عرضه مسکن داشته باشیم.

حسینی بر لزوم مقاوم سازی و بهسازی واحدهای مسکونی در روستاهای استان تأکید کرد و گفت: در 933 روستای بالای 20 خانوار استان، 228 هزار واحد مسکونی وجود دارد و طبق آمار متأسفانه 128 هزار واحد آن غیرمقاوم است که تا کنون 75 هزار واحد مسکونی مقاوم در استان احداث شده که 18 هزار واحد آن در دو سال اخیر بوده است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته حدود 12 هزار واحد مسکونی مقاوم در استان احداث شد و امسال نیز ساخت 12 هزار واحد مسکونی دیگر در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: 3 هزار واحد مسکونی در قالب اجرای طرح مسکن محرومان با اعتبار 195 میلیارد تومان در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار دارد که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین 71 واحد مسکونی برای ایتام، 7 واحد مسکن طلاب، 284 واحد برای خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول، 374 واحد در قالب طرح تأمین مسکن اقشار کم درآمد در حال احداث و اجرا است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار