رئیس شورای حل اختلاف گلستان از افزایش ۲۰ درصدی صلح و سازش در شعب شورای حل اختلاف خبر داد.

افزایش ۲۰ درصدی صلح و سازش در شعب شورای حل اختلاف گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد جعفری، رئیس شورای حل اختلاف گلستان در گفتگو با میزان از افزایش ۲۰ درصدی صلح و سازش در شعب شورای حل اختلاف خبر داد و بیان کرد: امسال بیش از ۲۳ هزار پرونده از دادگاه‌ها و دادسرا‌ها به شعب صلحی شورای حل اختلاف استان گلستان فرستاده شد.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان افزود: ۷۲ درصد این پرونده‌ها در شعب صلحی به سازش طرفین ختم شد که با ۲۰ درصد افزایش بخشش و مهربانی مردم گلستان در گذشت و رضایت به محکومین روبرو بودیم.

وی نقش بزرگان، ریش سفیدان و خیرین را در افزایش سازش پرونده‌ها کلیدی خواند و گفت: گلستان رنگین کمانی از اقوام را در خود جای داده است که می‌توان در حل و فصل اختلافات و جلوگیری از افزایش پرونده‌ها در محاکم و زندانی شدن افراد از این ظرفیت بهره برد.
 
جعفری گفت: همچنین امسال بیش از ۸۵ هزار پرونده وارد شعب رایی شورای حل اختلاف از شهر‌ها تا دورترین روستا‌های مناطق مرزی استان گلستان شد که ۳۹ درصد آن‌ها به سازش طرفین ختم شد.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان، دسترسی آسان، کم کردن تشریفات دادرسی، هزینه دادرسی اندک، تلاش جهت ایجاد صلح و سازش بین مردم و سرعت در رسیدگی را از علل استقبال مردم برای حل و فصل اختلافاتشان در شعب شورای حل اختلاف برشمرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار