طلوعیان گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت تخم مرغ در استان گلستان افزایش می یابد و شاید این موضوع موجب شود واحدهای تولیدی نیز به تعهدات خود عمل کنند.

افزایش قیمت تخم مرغ در گلستان/ واحدهای تولیدی به تعهدات خود عمل نکردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان،« حسین طلوعیان» شب گذشته(دوشنبه 8 دی) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سرانه مصرف تخم مرغ در استان گلستان بین 55 تا 60 تن در روز است و میزان توزیع تخم مرغ در بازار کمتر از این میزان است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: برای حل این مشکل نشستی در دوم دی ماه با مسئولان جهاد کشاورزی استان گلستان برگزار کردیم و برآیند این نشست آن بود که از مجموع 33 فارم تولید تخم مرغ 12 فارم مسئولیت تامین 35 تن تخم مرغ موردنیاز در سطح بازار را برعهده بگیرند.

 

طلوعیان یادآور شد: انتظار ما این بود که بتوانیم بازار را با توزیع روزانه 35 تن تخم مرغ مدیریت کنیم و به تدریج طی روزهای آینده این شرایط مدیریت شود.

 

وی گفت: متاسفانه نه تنها توزیع تخم مرغ به میزان روزانه 35 تن تامین نشد بلکه در طول 6 روز گذشته کمتر از یک چهارم از تعهدات انجام شده وارد بازار شد و می توان گفت 50 تن تخم مرغ کمتر وارد بازار شده است و همین مسئله زمینه کمبود تخم مرغ در استان را فراهم کرد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان متذکر شد: کمبود تخم مرغ باعث ایجاد صف هایی نیز در سطح بازار شد و این مهم موجب شد مردم درخواست بیشتری برای تامین تخم مرغ تنظیم بازار داشته باشند.

 

طلوعیان تصریح کرد: دو واحد تولیدی به تعهدات خود عمل نکردند و این مهم موجب شد نتوانیم روزانه 35 تن تخم مرغ را به بازار تزریق کنیم و بنا شد در قیمت تخم مرغ بازنگری شود تا شاید این مهم عامل انگیزشی برای تامین تخم مرغ موردنیاز در بازار شود.

 

وی گفت: امروز در جلسه تنظیم بازار در خصوص قیمت تخم مرغ تصمیم گیری شده و افزایش نرخ تخم مرغ را شاهد خواهیم بود و این مهم شاید موجب شود تا تولید کنندگان تخم مرغ به تعهدات خود عمل کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار