میرزایی گفت: پلیس نهاده را در شهرستان گرگان راه اندازی کردیم و دو تا سه ماه است که این کارگروه در شهرستان شکل گرفته است.

​پلیس نهاده ها در شهرستان گرگان راه اندازی شد/ کیفیت نهاده های دامی در بازار پایین است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «بهمن میرزایی» صبح امروز (چهارشنبه 26 شهریور) در سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار گرگان اظهار کرد: 9 میلیون و 400 هزار جوجه ریزی در شهرستان گرگان انجام شده است که نزدیک به 18 هزار تن گوشت مرغ تولید و همچنین یک هزار و 600 تن تخم مرغ در شهرستان تولید می شود.

 

مسئول بازرسی و تنظیم بازار جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: برای تولید هر یک کیلوگرم مرغ دو کیلو خوراک دان نیاز است و با وضعیت نهاده ها تنها 30 درصد نهاده های مرغداران را تامین می کنیم و بسیاری از مرغداران در بحث نهاده ها مشکل دارند.

 

میرزایی گفت: در بسیاری از مرغداری ها از پودر خون و پر به جای نهاده ها استفاده می کنند که از نظر بهداشتی شاید این مهم مشکلاتی ایجاد کند.

 

وی افزود: در دراز مدت باید کشت فراسرزمینی را برای تامین نهاده ها در کشور انجام دهیم و این مهم باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود چرا که به ازای هر گوساله که به سن کشتار می رسد نزدیک به 100 هزار لیتر آب مصرف می شود.

 

مسئول بازرسی و تنظیم بازار جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: در بخش نهاده ها نیاز است که حداقل نیمی از نهاده ها را به مرغدار برسانیم تا مرغدار در بازار آزاد با مشکل رو به رو نشود.

 

میرزایی بیان کرد: نهاده ها با ارز دولتی وارد می شود و باید همه با یک قیمت واگذار شود و از سویی نباید نهاده ها و ذرت را به شکل خام به دست مرغدار برسانیم و باید به صورت پلت شده به مرغدار تحویل دهیم.

 

وی از راه اندازی پلیس نهاده در شهرستان گرگان خبر داد و گفت: دو تا سه ماه است که این کارگروه در شهرستان شکل گرفته است و در حال تلاش هستیم که این کارگروه به شکل استانی ایجاد شود.

 

مسئول بازرسی و تنظیم بازار جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: استان گلستان با وجود مشکلات نهاده های دامی برای استان های گیلان و مازندران نهاده تامین می کند و این مهم  باعث شده است مرغدار در وزن پایین مرغ خود را روانه بازار کند.

 

میرزایی به پایین بودن کیفیت نهاده ها دامی در بازار اشاره کرد و افزود: در ۶ ماهه نخست سال 6 هزار و 105 تن نهاده برای مرغدار تامین کردیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار