کشمیری گفت: علاقمندان به شرکت در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت از ۱۰ دی تا ۳۰ دی می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

آغاز ثبت نام از متقاضیان آزمون سراسری قرآن و عترت/ برگزاری آزمون به صورت مجازی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عادله کشمیری» صبح امروز (سه شنبه 9 دی) در  آیین رونمایی از پوستر و نشست خبری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت اظهار کرد: برخلاف تصور برخی از افرادی که اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی گلستان تنها مباحث موسیقی و هنری را پیگیری می کند اینگونه نیست بلکه فرهنگ و اراشاد اسلامی متولی آرامش روحی و معنوی جامعه در حد وسیع است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان کارهای خوبی را در حوزه قرآنی پیگیری می کند، ادامه داد: حمایت از برنامه های آموزشی یکی از راهبردها و برنامه معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی است و لذا هر ساله آزمون سراسری قرآن و عترت برگزار می شود.

 

کشمیری تاکید کرد: قرآن کریم سعادت دنیا و آخرت ما را رقم می زند و افتخار این را داریم که معجزه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در دست ما است و قرآن مثل اقیانوسی است که هر کسی به نوعی می تواند از آن بهره ببرد.

 

وی به اهداف راهبردی آزمون سراسری قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی از موسسات و فعالان حوزه قرآنی، تقویت انگیزه بین عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری قرآن و عترت، جهت دهی آموزش های قرآن و عترت در موسسات و مراکز قرآنی، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه بین جوانان و نوجوانان از اهداف برگزاری این آزمون قرآن و عترت به شمار می رود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان متذکر شد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی این آزمون ها به صورت مجازی برگزار می شود و تنها در بخش حفظ پس از برگزاری آزمون مجازی از افرادی که نمره حد نصاب را کسب کرده باشند آزمون شفاهی نیز در نظر گرفته می شود.

 

کشمیری بیان کرد: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سه گروه امتحانی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (دو رشته)، گروه معارف اهل بیت(علیهم السلام) (سه رشته) و حفظ قرآن کریم (۹ رشته) در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: سال گذشته برای نخستین بار متولی برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت تنها فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و لذا پنج هزار نفر شرکت کننده در استان گلستان داشتیم و امسال با توجه به اینکه به شکل مجازی برگزار می شود به نظر می رسد که استقبال افزایش یابد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: امسال شرایط سنی برای آزمون سراسری قرآن و عترت در نظر گرفته نشده است.

 

کشمیری افزود: هر داوطلب در هر رشته ای می تواند در این آزمون ثبت نام کند و به جز رشته حفظ  که متقاضیان تنها می توانند در یک رشته شرکت کنند، هر فردی می تواند در 6 رشته شرکت کند.

 

وی ابراز داشت: این آزمون سراسری و به صورت اینترنتی در هفته نخست اسفند ماه برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: برای شرکت در این دوره از مسابقات، علاقمندان می توانند از 10 دی تا 30 دی به آدرس اینترنتی به نشانی quranedu.ir مراجعه کنند.

 

کشمیری تاکید کرد: به دو هزار و 500 نفر  در کشور که نمره حد نصاب را در این آزمون کسب کنند به قید قرعه جوایزی اهدا می شود که از این میزان 500 نفر برای کودکان زیر 10 سال در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن به همه افرادی که نمره حد نصاب را کسب کنند گواهینامه پایان دوره اهدا می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار