آیت الله سید محمدتقی مدرسی با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا اهمیت آموزش علمی و اخلاقی فرزندان توسط والدین را از مهمترین وظایف آنان برشمرد.

تربیت علمی و اخلاقی فرزندان از مهمترین وظایف والدین است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، آیت الله سید محمد تقی مدرسی، از مراجع تقلید شیعیان در سخنرانی هفتگی خود که به صورت تلویزیونی از دفتر کربلای ایشان پخش شد، با تأکید بر ضرورت اهمیت دادن به آموزش علمی در شرایط استثنایی همه‌گیری کرونا، تربیت اخلاقی، علمی و معرفتی را از مهم‌ترین وظایف والدین برشمردند و گفت: هرگونه کوتاهی در این زمینه، خیانت در حق امانت الهی است.

این مرجع تقلید شیعیان اظهار کرد: کم‌رنگ شدن اخلاق و علم در نسل‌های آینده به معنی از دست رفتن تمام زندگی است. اخلاق پایه مستحکم رفتار است. اخلاق حسنه مجموعه‌ای کامل از ارزش‌های فطری است که خداوند به انسان عطا کرده است و وحی نیز بر آن تأکید کرده و پیشرفت تمدن‌ها نیز بر اساس علم است.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه در شرایط استثنایی اقتصادی، امنیتی و بهداشتی به سر می‌بریم، گفت: به سبب این شرایط نباید از آینده غافل شد و در امر تعلیم کوتاهی کرد. بلکه مسئولین شرایطی ایجاد کنند تا آموزش به صورت مجازی گسترش یابد و از دست دادن یک سال تحصیلی به مثابه تضییع سال‌ها فرصت پیشرفت علمی کشور است.

این مفسر قران در پایان خطاب به والدین و خطبا گفت: والدین در امر آموزش علمی فرزندان خود مشارکت کنند و در راه تربیت علمی آنها وقت و هزینه صرف کنند. همچنین خطبا و روشنفکران، جامعه را نسبت به اهمیت تعلیم و تعلم که قرآن به آن اشاره کرده، آگاه سازند. چرا که هیچ کشوری بدون علم، توانایی پیشرفت را ندارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار