در پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی – ترویجی قرآن از کتاب «ترکش دوست‌داشتنی» سامانه سبد و فونت رایانه‌ای قرآن کریم رونمایی شد.

رونمایی از سه محصول قرآنی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی - ترویجی قرآن کریم صبح امروز (نهم دی‌ماه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم احمد ابوالقاسمی – یکی از قاریان بین‌المللی کشور – اظهار کرد: کتاب «ترکش دوست‌داشتنی» نویسنده محمد خسروی راد است که در ۳۱ جلد در حوزه دفاع مقدس منتشر شده است.

در ادامه، حجت‌الاسلام والسملین محمد قطبی- رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان- در مورد سامانه سبد اظهار کرد: ماموریت این سامانه بازیابی دستاوردهای قرآنی کشور است و در فاز نخست این سامانه نسخه تحت وب و نرم‌افزار موبایلی آن رونمایی می‌شود. در این سامانه تولید کننده وارد می‌شود و محصولات خود را معرفی می‌کند.

وی گفت: فاز دوم این سامانه در ماه رمضان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. در این فاز قرار است که شاخص‌های مختلف دستاوردهای مدیران بارگذاری شود همچنین امکان اضافه شدن محصولات تولید شده در جشنواره‌های قرآنی نیز در این فاز وجود دارد و بناست زبان عربی و انگلیسی نیز به آن اضافه شود. ماموریت اصلی سامانه بازنمایی دستاوردهای قرآنی است.

در ادامه سیدعلی سرابی – رییس مرکز طبع و نشر قرآن کریم – اظهار کرد: در این جلسه قلم مصحف رونمایی می‌شود که فونت این قلم براساس استانداردهای بین‌المللی ساخته شده و حروفچینی آن برای مساحف و کتب ادعیه کاربرد دارد این فوت مشتمل بر ۱۲۴۰ کاراکتر است که ۵۳۳ نگاره آن ترکیبی و ۴۰۳ نگاره مفرد است. سایر نگاره‌های خاص این فونت است. همچنین این فونت امکان درج شکل‌های متفاوتی از حروف ترکیبی را نیز دارد. همچنین در نرم‌افزارهای مختلف موبایل قابل استفاده است.

در این جلسه ولی یاراحمدی با عنوان عضو حقیقی کمیسیون انتخاب شد و در ادامه موضوع تشکیل کارگروه موسسات قرآنی به رای گذاشته شد و به تصویب اعضاء رسید. همچنین دستور دیگر این جلسه بررسی آیین‌نامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار