چاپ کتاب "سلیمان عشق"، تولید کلیپ موسیقی، مسابقه ملی "یادمان سرباز وطن"، پویش مردمی "من و حاج قاسم"؛ ویژه برنامه‌های منطقه فرهنگی و گردشگری اراضی عباس آباد به مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی است.

ویژه برنامه‌های سالگرد «حاج قاسم» در عباس‌آباد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مشرق، کتاب سلیمان عشق که حاوی ۷۰ اثر برگزیده شاعران نامی کشور از جمله افشین اعلا، حاج علی انسانی، امیری اسفندقه و... است که به همت خانه شعرو ادبیات از میان ۷۰۰ شعر سروده شده در رثای حاج قاسم سلیمانی انتخاب و در محرم سال جاری در تیراژ ۱۰۰۰ نسخه چاپ و رونمایی شد که قرار هست با حضور نویسندگان و شاعران پیشکسوت مورد بررسی قرار گیرد.

تولید مجموعه پوستر نقاشی چهره شهید، عنوان برنامه دیگری است که با استفاده از تکنیک های رایانه ای با ترکیبی زیبا به ابیاتی منتخب از اشعار کتاب سلیمان عشق آراسته شده است. گفتگو با هنرمندان عنوان مجموعه ای ده قسمتی است در گفتگو با شاعران، نویسندگان و هنرمندان با محوریت سردار سلیمانی ودل گویه هایی از شاعران در رثای شهید مقاومت که همزمان با سالروز شهادت از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

تولید کلیپ موسیقی با همکاری دفتر موسیقی صداوسیما با شعری از دکتر حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در قالب اثرموسیقی کرال که از شبکه های مختلف صداوسیما پخش می شود.

مسابقه ملی یادمان سرباز وطن، عنوان مسابقه ای ملی است که فراخوان آن از هفته دفاع مقدس اعلام و طراحان و معماران می توانند طرح و ها و ایده های خود را برای ساخت نمادی ملی به یاد زنان و مردانی که برای عزت، سربلندی و عظمت ایران از جان خود گذشتند به دبیرخانه ارسال کنند. ۱۷ دی ماه آخرین مهلت ارسال آثاراین مسابقه بوده و هیات داوران متشکل از: مهدی حجت، مجید مجیدی، محمد بهشتی، سید جواد میر حسینی و موسوی تا ۳۰ دی ماه اثر برگزیده را اعلام خواهند کرد.

اثر برگزیده در ارتفاع ۴۰ متر در باغ موزه ذفاع مقدس واقع دراراضی عباس آباد نصب خواهد شد.

"من و حاج قاسم" عنوان پویشی مردمی است که شهروندان می توانند تولیدات موبایلی (نماهنگ و کلیپ)، عکس های مردمی و پادکست (دل گفته های صوتی) خود با محوریت سردار سلیمانی را به شرکت نوسازی عباس آباد ارسال کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار