شهرداری متولی اصلی سیاه‌پوش کردن شهر در ایام فاطمیه است که در تغییر چهره شهر در ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) ضعیف عمل کرده است.

ضعف در تغییر چهره شهر برای ایام فاطمیه!

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم،  بیلبوردهای شهری و تابلوهای نصب شده بر روی پل‌ها پر شده‌اند از تبلیغات گوناگون انواع فیلم‌ها و کنسرت‌های آنلاین و مواد غذایی و لباس‌های برند و غیره اما گویا مسئولان شهرداری تهران تقویم را نگاه نکرده‌اند که این روزها را فاطمیه می‌خوانند.

 

اتوبان‌ها، خیابان‌های اصلی، فرعی‌ها و میادین فرقی نمی‌کند، آنجایی که سازمان زیباسازی شهر تهران هر سال سیاهپوش‌اش می‌کرد، امروز در حالی که بیش از گذشته به دلیل تقارنش با اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به گوش می‌رسد هنوز حال و هوای روزهای عادی را دارد.

معاون وزیر بهداشت و هم استاندار تهران اخیراً ابلاغیه ممنوعیت برگزاری اجتماعات مذهبی و مراسم عزاداری در شهرهای قرمز و زرد را اعلام کردند و این ابلاغیه با توجه به شرایط کنونی کشور برای همگان قابل درک است اما در عین حال، توقع این است که آن بیلبوردها، تبلیغات عرشه‌های پل و آن پرچم‌های بزرگ که سال‌های قبل به احترام فاطمیه حامل پیام‌های فاطمی می‌شدند، دوباره چهره شهر را تغییر دهند.

فاطمیه برای همه شیعیان و دوست‌داران اهل‌بیت (ع) قابل احترام است و فرهنگ فاطمیه باید نسل به نسل منتقل شود و حالا که در این شرایط نمی‌توانیم هیئت و مراسم حضوری برای حضرت زهرا (س) به مانند سال‌های گذشته بگیریم، حداقل به اندازه وظیفه‌مان شعار فاطمی را ترویج کنیم.

اما چرا شهرداری و سازمان زیباسازی امسال این همه تعلل کرده‌اند؟ این سؤالی است که باید از رئیس این سازمان پرسید. البته شانس بیاوریم پاسخ این سؤال همانی نباشد که معاون فرهنگی شهرداری تهران در محرم امسال داد.

معاون فرهنگی شهرداری تهران در واکنش به انتقادات مطرح شده درباره ضعف در تغییر چهره شهر برای ماه محرم گفته بود: نداشتن پارچه، عامل سیاهپوش نشدن شهر برای ورود به ماه محرم است.

با این حال، فاطمیه اول به پایان رسید و فاطمیه دوم از راه می‌رسد و در سایه همه‌گیری کرونا شرایط متفاوتی را نسبت به فاطمیه سال‌های گذشته تجربه می‌کند و شاید بسیاری از افراد نتوانند مثل هر سال در این مراسم شرکت کنند و از این لحاظ، نیاز است امسال شهر بیش از پیش چهره فاطمی به خود بگیرد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار