مدیرکل دامپزشکی گلستان:

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت که با وجود شیوع کرونا صادرات محصولات دامی و صنایع تبدیلی استان به قاره‌های گوناگون در حال انجام است و از ابتدای امسال تاکنون صادرات انواع کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از سه برابر شد.

صادرات محصولات دامی گلستان در شرایط کرونایی ۳ برابر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا محرابی پنجشنبه روز در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: امسال این اداره کل مجوز بهداشتی صادرات برای هزار و ۳۱۱ محموله به وزن ۲۵ هزار تن شامل پا و پنجه مرغ، میگو، آلایش خوراکی دام و مرغ، تخم مرغ خوراکی، خوراک و مکمل آبزیان، فرآورده های لبنی و گوشت منجمد مرغ و ۶ میلیون و ۸۳۵ هزار جوجه یک روزه گوشتی، ۲ میلیون و ۲۱۲ هزار تخم مرغ نطفه دار گوشتی و ۸۸ هزار پولت تخم گذار صادر کرده است.

صادرات محصولات دامی استان گلستان از طریق گمرکات کشور به ۱۷ کشور در سه قاره آسیا، آمریکا و اروپا انجام می شود.

به گفته وی امسال حجم صادرات محصولات دام و آبزیان از استان گلستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال سه برابر بیشتر شد.

وی کشورهای مقصد صادرات محصولات دام و آبزیان استان گلستان را هنگ کنگ، ویتنام، لائوس، میانمار، امارات، ارمنستان، افغانستان، عراق، قطر، ترکمنستان، گرجستان، آذربایجان، روسیه، مغولستان، ونزوئلا، چین و عمان اعلام کرد و افزود: امسال تعداد کشورهای متقاضی استفاده از این محصولات نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شد.

گلستان همانند سایر استان های کشور از اسفند ۹۸ تاکنون درگیر شیوع بیماری کووید ۱۹ است.

اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است که مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن، گمرک فرودگاه بین المللی گرگان است.

در دولت تدبیر و امید با بهره برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

اقتصاد اصلی ساکنان گلستان بر پایه کشاورزی استوار است و در این استان سالانه ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی تولید می شود.

گلستان از  شمال با کشور ترکمنستان، از غرب با مازندران، ازجنوب با سمنان و از غرب با خراسان شمالی همسایه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار