رئیس جهاد کشاورزی مینودشت از تولید بیش از سه هزار و ۶۰۰ تن مرغ در این شهرستان خبر داد.

تولید بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ تن مرغ در شهرستان مینودشت
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حبیب اله زارع مدیر جهادکشاورزی مینودشت گفت: با تلاش‌های انجام برای توزیع نهاده‌ها در بخش دام و طیور طی ۸ ماهه سال جاری بالغ بر ۳ هزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ توسط پرورش دهندگان مرغ گوشتی شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

او افزود: با توجه به مشکلاتی که در تهیه نهاده‌های کشاورزی بعد از اعمال تحریم‌ها رخ داد میزان جوجه ریزی در این مدت نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

زارع افزود: سامانه‌ای از سال ۹۶ تحت عنوان مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماصط) طراحی شد تا تنظیم بازار و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا، رصد تولید در تمامی حلقه‌ها و ساماندهی واحد‌های غیر مجاز را انجام دهد که کمک به شفافیت تولید گوشت مرغ، جوجه یکروزه و روند کشتار می‌کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مینودشت گفت: سامانه سماصط می‌تواند کمک کند تا طرح ملی کاهش سن کشتار برنامه ریزی شود چرا که درصد تلفات، وزن مرغ تولیدی، شروع تولید جوجه ریزی و طول دوره پرورش در این سامانه کمک به استانداردسازی تولید خواهد کرد.

او افزود: در حال حاضر شهرستان مینودشت دارای ۲۶ واحد مرغ گوشتی فعال به ظرفیت ۸۵۰ هزار قطعه در هر دوره است که با تولید سالیانه حدود ۷ هزار و ۶۰۰ تن، دو درصد مرغ استان را تولید می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار