مدیر کل شیلات گلستان:

مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان در زمینه آبزی‌پروری گفت: هر گونه آبزیان که در کشور پرورش داده می‌شود، امکان تولید در گلستان وجود دارد.

گلستان قابلیت پرورش تمام گونه‌های آبزی کشور را داراست

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، سید جواد قدس علوی با اشاره به ظرفیت‌های بی نظیر استان در زمینه آبزی پروری اظهار کرد: هر گونه آبزیان که در کشور پرورش داده می‌شود، امکان تولید در گلستان وجود دارد و این موضوع می‌تواند به عنوان یک ظرفیت در استان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر شاهد شتاب توسعه آبزی پروری در استان بوده‌ایم که این امر نقش بسزایی در توسعه استان داشته است.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: شناسایی پتانسیل‌ها در حوزه آبزی‌پروری یکی از موضوعات قابل تامل است چرا که استفاده از این پتانسیل‌ها رونق اقتصادی منطقه را در پی خواهد داشت.

وی مجتمع پرورش میگو گمیشان، مجتمع پرورش ماهیان خاویاری گمیشان، پرورش ماهی در دریا (قفس و پن) و پرورش ماهی با استفاده دو منظوره از آب چاه‌های مجاز کشاورزی را مهم‌ترین پتانسیل‌ها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان دانست و ادامه داد: نگاه شیلات همواره به حلقه‌های قبل و بعد زنجیره تولید در تمام طرح‌های آبزی پروری بوده است؛ چرا که معتقدیم با تکمیل حلقه‌های قبل و بعد از تولید در داخل استان، ارزآوری محصول تماما نصیب استان می‌شود.

قدس علوی با اشاره به ظرفیت آب چاه‌های کشاورزی جهت پرورش ماهی یادآور شد: استان گلستان مبتکر، پیشگام و پیشرو این طرح بوده و زمینه افزایش بهره وری در چاه‌های آب کشاورزی را فراهم آورده است و وجود 18 هزار حلقه چاه مجاز در استان موقعیت بسیار مناسبی در راستای استفاده از این ظرفیت در استان ایجاد کرده است.

قدس علوی گلستان را به عنوان اولین استان پرورش دهنده ماهی در پن معرفی کرد و گفت: قفس‌های مورد نیاز جهت پرورش ماهی از سوی شرکت جهاد نصر در اختیار ساحل نشینان قرار گرفته است و در حال حاضر ساحل نشینان با تشکیل شرکت تعاونی، مشغول پرورش ماهی در قفس هستند.

 

 
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار