مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان خبر داد:

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از اعلام آمادگی ۱۱ شهر استان تاکنون برای اجرای طرح شهر گردشگر خبر داد.

۱۱ شهر استان گلستان به عنوان کاندیدای اجرای طرح شهر گردشگر اعلام آمادگی کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گرگان؛ احمد تجری با اشاره به این‌که پروژه اعتبار سنجی، ارزیابی و رتبه‌بندی مقاصد گردشگری با رویکرد برندسازی با عنوان شهر گردشگر در کشور مطرح شده است، بیان کرد: طرح شهر گردشگر برندی ملی در حوزه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. شهرهایی که استعداد سطح‌بندی در ارائه خدمات گردشگری دارند با نگاه به رونق گردشگری و اقتصادی شهرها در این طرح مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در 5 سطح به‌لحاظ گردشگری تقسیم‌ندی خواهند شد.

خاطرنشان کرد: شهرهای استان گلستان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی دارند و طرح شهر گردشگر که نگرشی جدید و نوآورانه در صنعت گردشگری است می‌تواند مسیری برای شناخت بهتر این ظرفیت‌ها و توسعه اقتصاد شهرها باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان یادآور شد: با توجه به نشست مشترک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با 15 شهرداری سطح استان در آبان‌ماه سال‌جاری، درحال‌حاضر شهرداری‌های گرگان، بندر ترکمن، کلاله، دوزین، خان ببین، مراوه‌تپه و گیلداغ آمادگی خود را برای اجرای این طرح و انتخاب به‌عنوان شهر گردشگر به‌صورت مکتوب ارائه کردند.

تجری اضافه کرد: با برگزاری نشست‌های جداگانه با برخی شهرداری های استان با حضور نماینده موسسه فراکاوان بازار گردشگری ایرانیان به عنوان مجری طرح شهر گردشگر، طرح مذکور و مزایای اعتبارسنجی، ارزیابی و رتبه بندی مقاصد گردشگری بیان شد که در این نشست ها نیز 4 شهر از جمله آزادشهر، علی آبادکتول، آق‌قلا و کردکوی آمادگی خود را اعلام کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار